En lille en til Lars Malmgren og alle jer andre

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER En lille en til Lars Malmgren og alle jer andre

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 620 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Hejsa med jer

Jeg smed lige lidt Ha eksp. sammen med drizzle i nebulosity.

Jeg har lavet den så når i zoomer ind til 100% så er det 200% i ser..

http://www.jbassoe.dk/astro/images/pelizoom/pelinebbaader.html

Da jeg ikke har villet ødelægge nogen detaljer er billedet noget fladt i det.

Der er ikke brugt darkframes så der er nogle grupperinger af hotpixels, dem plejer jeg ikke at have bøvl med da jeg plejer at stacke på en anden måde.

Lars, jeg tænkte du måske ville komme med en kommentar til hvad jeg har fået med her, om noget, som der ikke var på det forrige.

Det er taget med min FSQ-85 og Qcam2pro

Jeg må indrømme at jeg er overrasket over hvor meget der er kommet med, især med tanke på at det er taget med et teleskop der har en åbning på 85mm… Og er taget fra Københavns lysshow

Mvh

Jacob

Jacobb2008-09-24 23:28:09

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Nydelig optagelse Jacob.

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Lars Malmgren
        Deltager
          • Super Nova

Jacob,

Har været på arbejde hele dagen, så har ikke kikket så grundigt efter.
          Men kan du ikke smide et link til billedet i fuld opløsning uden den der zoom ting Tongue
          Så kikker jeg lidt på den i morgen…

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Nusselig lille klat vat der Wink Ser ud til at det er et dejligt scope…

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'En lille en til Lars Malmgren og alle jer andre' er lukket for nye svar.