› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › En hygge weekend
- Dette emne har 29 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 238 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. november 2009 kl. 00:16 #27169
tommyfDeltager- Neutron star
Så var vi et par stykke der mødtes i Nord sjælland i
weekenden(hyggeligt og tak for det) det var en teknik weekend så 2 af
os have udstyr med, det startede op en flot klart himmel men desværre
lukkede det til på 1-2 minutter, jeg fik denne M33 i kassen på et skud,
havde sat den til 10min, og var inde i stuen da de andre sagde,, nu
kommer fronten, jeg smuttede ud og skyerne var allerede inde over så
ikke engang min 80mm guider kunne se en stjerne, jeg stoppede eos’sn på
ca 480 sek hvoraf de 70 sek var fronten kommet med.Støjen er ret
kraftig grundet de små 60 sek med skyer men har kunne hive disse data ud alligevel….
Glæder mig til 4 timer af 10 min ved Maglesø24. november 2009 kl. 00:30 #27171
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Det er sørma da blevet helt ok på trods af vejret, Tommy
Gad vide hvad der skal til få at fedte sig ind på een af de hygge weekender?
24. november 2009 kl. 10:23 #27177
Det er nu ikke en fast begivendhed, desværre, men fedt når det passer ind sammen og man kan samles.
24. november 2009 kl. 11:04 #27179
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Hej Tommy m. fl. , tak for en finfin lørdag
– vi gør det da bare om (ik’osse Morten?), når vejret er bedre.
Du har da fået en hel del mere ud af den frame jeg så. Sprang du flats over?- hvordan har du ellers undgået de hvide ‘striber’, du havde umiddelbart efter optagelsen?
Hilsen Mogens B.
24. november 2009 kl. 12:48 #27183
Hej Mogens
Næ, brugte dem og darks, men har udlignet baggrunden manuelt så godt det nu kunne lade sig gøre.
24. november 2009 kl. 13:16 #27186
mstauningDeltager- Black Hole
Ja tak for en hyggelig aften, håber i fik noget ud af det.
24. november 2009 kl. 15:10 #27196
FinnDeltager- Neutron star
Ja, og så kan man jo sidde her og ærge sig over det
men er da sikker på i manglede en ordstyrer.
Finn 2009-11-24 14:11:44 24. november 2009 kl. 15:14 #27197
Dette kunne måske være et led i opstarten af et Sjælland’s hardware/software bruger gruppe, største problem for mig og dem jeg kender er nok tid.
24. november 2009 kl. 22:24 #27263
michael.bertelsenDeltager- Nova
Finn wrote: Ja, og så kan man jo sidde her og ærge sig over det
men er da sikker på i manglede en ordstyrer.
Hej Finn.
Du var måske ikke med?Var du syg din stakkel.Jeg sendte jer en tanke og ærgede mig over, at jeg desværre ikke havde mulighed for, at deltage.Men det kunne være rigtig fedt, at arrangere en weekend i fællesskab evt. i Jan/feb hvor det var rigtig koldt. Man kunne måske holde kalenderen lidt åben – hvis muligt, og holde et godt øje med vejrprognoserne og så slå til når vejret tillod det.MvhMichael24. november 2009 kl. 22:54 #27267
Der vil komme muligheder, det ville dog være fedt hvis man kunne lave noget sammen, det er sjovere end at side alene i kulden..
24. november 2009 kl. 23:05 #27269
Næ Michael, er frisk som en havørn, men bilen ville ikke mere da jeg nåede Sprogø, ( generatoren stod af ) så derfor ærger det mig noget så grusomt, men er sikker på de havde det sjovt, sådan lød det iværtfald da jeg ringede til dem senere på aftenen, men mon ikke der bliver noget mere af den slaks. Har snakket lidt med Michael om vi skal lave en aften over på den skole han arbejder på, det var jo også en cyces sidst vi var der. Og Tommy du har helt ret, det er nu meget rart at havde nogle at sludre med, så man ikke sidder og falder i søvn alene
Finn 2009-11-24 22:06:32 25. november 2009 kl. 09:51 #27285
Hvis der nu er nogle der kan finde en god aften de kan, så siger i bare til.
Den 12-13 dec kunne jo være en mulighed…Ide’en med den weekend, var at få lidt styr på brugen af MaxIm og dens mulighed for at bruges som elektronisk søger. Samt ville vi gerne have gemmengået MaxPoint, men grundet manglende klart vejr blev den del ikke til noget. Vi kunne jo så lige tage det der, hvis der er nogle der er friske?25. november 2009 kl. 10:41 #27302
Æv Michael, syntes det er for tæt på JUl, der er ingen herfra fyn der kan
. Hvad med Januar???, der er jo ikke så længe til??
25. november 2009 kl. 11:06 #27304
Så nupper vi bare en der, det betyder mindre… Bare det ikke er denne weekend, har ikke været hjemme i en weekend de sidste 4 uger !
Så nu må der lidt hjemme hygge til..Mon så ikke vi skal kikke på en månefri aften, hvis nu det skulle gå hen og blive klart…9-10 jan eller 16-17 jan. eller 23-24 jan (halvmåne den første del af aften) er gode muligheder, så giver det også noget tid til til at måske kunne optage en bedre video eller to – hvor det er MaxIm5 der bruges.Skulle det så være overskyet, så kan vi jo bruge det som udgangspunkt.MStauning 2009-11-25 10:07:40 25. november 2009 kl. 13:38 #27328
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Det kunne jeg godt tænke mig at deltage i, hvis det er okay
Jeg kunne godt bruge en masse råd til brug af software, bla. pempro og PEC optimering.
MaxPoint lyder også rigtig interessant…Desuden har vi jo noget unfinished business, MS
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'En hygge weekend' er lukket for nye svar.