› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › En hilsen fra AS
- Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 12 måneder siden af las. This post has been viewed 178 times
-
ForfatterIndlæg
-
10. marts 2011 kl. 22:28 #59438
slindemann- Asteroid
Først skal jeg sige tak til Jeppe, Henrik og alle de andre som har været med til at drive dette forum. Astronomisk selskab vil også gerne takke for tilliden til mht. at overdrage ejerskab af dette fantastiske sted og lad os håbe vi kan leve op til det ansvar.
Vi har ikke tænkt os at ændre stilen eller hvordan det køre. Et forum er trods alt drevet af jer/os der bruger det og derfor er vi alle med til at lægge en stil.
I den kommende tid vil vi bruge til at lære det hele lidt bedre og kende og håber i bære over med os hvis vi er lidt famlende i starten.
Venlig hilsen,
Steffen Lindemann
10. marts 2011 kl. 23:36 #59455
astrojensenDeltager- Neutron star
Det lover godt, at i vil holde jer lidt i baggrunden et stykke tid, for at “føle os lidt på tænderne”. Mange ville bruse frem med vilde ideer, for at markere, at der var kommet ny ledelse, der havde visioner og ideer og crap.
Folk kan ikke lide, at der pludselig kommer nye og ændrer på det hele, så jeg kan i et og alt bifalde jeres blide overtagelse. Stor ros.
Og iøvrigt velkommen!
Thomas, Bornholm
11. marts 2011 kl. 00:40 #59476
andreas- Super Giant
Hej Steffen
Et stort tillykke til dig, jer og os for at det nye ejerskab nu bliver en realitet. Jer er helt overbevist om at det vil blive et godt “partnerskab”, og kan ikke forestille mig nogen bedre til at overtage.
Det jeg synes er rigtigt interessant er at stemningen på forum er rigtig god, venlig og hjælpsom, men med den forening og virke som AS har tror jeg stadig I på sigt har meget at kunne inspirere med.
Andreas
12. marts 2011 kl. 01:19 #59627
Bjørn SandåkerDeltager- Neutron star
Astrojensen wrote: Mange ville bruse frem med vilde ideer, for at markere, at der var kommet ny ledelse, der havde visioner og ideer og crap.
Folk kan ikke lide, at der pludselig kommer nye og ændrer på det hele,
Hvad mener du med dette? Hvem er disse “mange” og “folk” du snakker om? Og hvad slags “crap” taler de?
Mvh,
Bjørn12. marts 2011 kl. 02:45 #59633
slindemann- Asteroid
Vi i astronomisk selskab har fået et tilbud om at ‘overtage’ driften af astro-forum og har sagdt ja.
Men ser i ny og næ at ‘overtager’ betyder at formen og betingelserne ændres, men der kan jeg kun skuffe 🙂
Et af Astronomisk selskabs formåls paragrafer er at fremme almen astronomi og at forummet er en direkte forlængelse af det, så forvent ikke ændringer andet end hvad, i som brugere vil have.Jeg ved fra Jeppe at der var ønsker om blogs, billede uploads oa. Disse ting ser jeg bare som en udvikling af vores sted, men det betyder måske at vi skal skifte platform. Men jeg kunne ikke drømme om at skifte “form” for noget der fungere så godt som dette forum.
Hav alle en god aften,
Steffen
12. marts 2011 kl. 09:49 #59646
astrojensenDeltager- Neutron star
Hej Bjørn
Det var slet ikke en kritik af AS eller nogen anden her inde, men mere en generel betragtning over, hvad der ofte sker, når der sker et lederskifte indenfor mange forskellige områder, både internettet og udenfor.
Som et eksempel kan nævnes, da Yahoo overtog eGroups. De lavede straks om på det hele, ændrede formater og rutiner, etc, med mange utilfredse brugere som resultat. Oven i købet mistede S33, en gruppe med speciale i dobbeltstjerner, SAMTLIGE fora-indlæg fra før ovetagelsesdatoen. Hele S33’s tidlige historie var dermed tabt.
Man ser det jo også i erhverslivet, hvor en ny ledelse kan betyde mange for medarbejdere og kunder besværlige ændringer, når den nye ledelse skal vise, at den besidder dynamik og visioner og dermed – ofte på godt og ondt – ændrer i en indlært og stabil hverdag.
Ændringer kan være af det gode, men kunder og medarbejdere vil ofte overdrive de dårlige sider og glemme de gode, hvis det første en ny ledelse gør, er at trække mange ændringer ned over hovedet på dem. Det var dette, jeg ønskede at fortælle.
Thomas, Bornholm
12. marts 2011 kl. 10:42 #59649
lasDeltager- Nova
“så forvent ikke ændringer andet end hvad, i som brugere vil have.”
Det syntes jeg er en super god indgangsvinkel til et godt administreret forum med højt til loftet…..
Og jeg kan sagtens følge dig Bjørn når du syntes det lyder lidt mærkeligt det Thomas skriver, men vi har vel alle snart oplevet virksomheder især, foreninger og hvad ved jeg som lige pludselig skulle være pro-aktive, køre tingene efter LEAN og Kaizen principper, rydde op i gamle arbejdsgange blot fordi det ikke var sundt når noget havde kørt på samme måde i mange år osv.Så selvom jeg ikke har været aktiv herinde i særlig lang tid ville jeg alligevel være ked af hvis det hele skulle ændres “over night”. -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'En hilsen fra AS' er lukket for nye svar.