En fin proms i dag

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER En fin proms i dag

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 95 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

outlook
    Deltager
      • Super Nova

Med et kig i PST’en kunne jeg se en fin proms så det kunne nok betale sig at sætte 80’er moddet oven på 8″‘eren og tage et par billeder. Det kom der dette ud af ved f/15:

Helt tabt magnetfeltet har den ikke…

Og her ved f/30:

Ellers har jeg ikke set så jævn en overflade på Solen som de sidste par dage. Selv magnetogrammet viser meget lidt. Så ingen pletter foreløbig.

Hilsen Leif,
      “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Anonym
        • Nova

Flotte billeder Outlook ! Thumbs%20Up

Jeg har kjøpt meg et par ark med solfilter fra Baader, du vet sikkert hva jeg mener !

Det ene gir en hvit sol og det andre gir “orange” sol !

Er noen av disse egnet til solflekker eller skal man over på de mer dyre ting ?

jesperg
        Deltager
          • Super Nova

Arne hvis du skal have andet end solpletter og granulation, så skal du nok ha´ noget H-alpha smalbåndsfilter, Coronado eller lignende.

Jesper G.

Anonym
            • Nova

Hei Jesper !

Om de kan klare det, så holder det med Solpletter og granulation !

Jeg har sett prisen på de andre filter der og skal nok kunne besinde meg LOL

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'En fin proms i dag' er lukket for nye svar.