En alvorlig sag

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC En alvorlig sag

• Dette emne har 29 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 15 Ă„r, 1 mĂ„ned siden af hoest. This post has been viewed 556 times
Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

mr.mox
      • Nova

Husk lige at der skal skiltes med kameraovervÄgning. Ellers er optagelserne ikke brugbare i retten, hvis tyven bliver fanget!

Jeg bruger iĂžvrigt en bĂŠrbar med et par Ă„r pĂ„ bagen til astroformĂ„l. Den kommer med indenfor sammen med okularerne. Mounten tror jeg ikke de kan bruge, og den Newton der stĂ„r derude lĂžber jeg risikoen pĂ„. Faktisk er jeg mere nervĂžs for hvor meget en eventuel tyv vil ĂždelĂŠgge for at komme ind…. Skulle lige passe at de bryder lĂ„gerne pĂ„ kuplen op i regnvejr, og efterlader den sĂ„dan, med en sjaskvĂ„d EQ6pro, netwon og gulv til fĂžlge…

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Tak for alle de “GODE” ideer. Nogen mere kreative end andre. Er i sikker pĂ„, at der ikke er et par stykker af jer der instruere action film Geek

Mejer

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Det var dog en underholdende trĂ„d. I skal sĂ„mĂŠnd bare vĂŠlge et teleskop der vejer som et ondt…Henne hos kiropraktoren vil I sĂ„ kunne finde tyven! Hehe.

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else
” Ed Ting

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Jeg er ikke sÄ bange for kikkerten. Den vejer max, vi var tre mand til at lÞfte den op i kuplen. Herefter er den boltet fast med medleverede umbraco bolte. Disse er ikke europa standard, de er tomme. SÄ man skal have vÊrktÞj der passer.
            MÄske skulle man sÊtte hÞjspÊnding i boltene. SÄ kan man ogsÄ lugte om der er nogen der er gÄet i fÊlden.

Mejer

anders.nilsen
              • Asteroid

Hvis ikke du ligefrem angiver din adresse, sÄ krÊver det jo noget research at finde frem til dig. Mon sÄ ikke en sÄdan computertyv vil finde det nemmere blot at bryde ind i nÊrmeste bolig, som foreslÄet ovenfor.

oldfart
                • Asteroid

Mejer……….du trĂŠnger til at fĂ„ dit stakit malet,….har du ikke en sjat tilovers fra domen ?ÂŽ Wink

mejer
                Deltager
                  • Super Nova

Jeg tror, at hvis jeg maler stakittet med det topcoat jeg har brugt pÄ domen, sÄ visner trÊet vÊk.

MejerNuke

henrik
                  Deltager
                    • Nova

Der er et par gode rÄd:

Lad vĂŠre med at skrive navn og adresse.

Tag fx. JacobB og Jespers hjemmeside og prĂžv at finde dem… :O)

Anonyme billeder/tekst.

Hold tekst og billeder lidt anonyne, sÄ man ikke af dem kan se hvor det erf.

Derudover vil jeg give folk her ret; Astro-udstyr er ikke det mest letomsĂŠttelige og computergrej er der overalt, sĂ„…

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Tak for rÄdene.
                      TjÊrepÞl, voldgrav og riffeltÄrn, kommer med i nÊste udvidelse. SÄ kan jeg ogsÄ udleje et par lokaler til fÊngslet.
                      ApproveMejerWacko

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Et rÄd mere, hvis man er bekymret for tyveknÊgte: UndgÄ lÊngde/breddegrad fra Google Earth i signaturen her pÄ forum.

mortenb
                        Deltager
                          • Super Giant

Hvis man er intelligent nok til at vide hvad de tal stÄr for, sÄ har man ikke brug for at vÊre, og ER nok ikke, indbrudstyv.

Jeg mindes faktisk ikke et indlÊg (de sidste 2 Är), hvor et medlem har fÄet stjÄlet noget udstyr ved indbrud. Og da slet ikke, hvor det KUN var det tyvene gik efter.

Pas nu pÄ at I nÞrder ikke gÄr i selvsving Tongue

hoest
                          Deltager
                            • Nova

MortenB
                            Det er altsÄ ikke mere end et par Är siden at ,jeg mener det var Frank der fik stjÄlet en EQ6 fra hans baghave

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

Yep, det er vi mange der husker. Om det havde noget med astrofora at gĂžre ved kun tyven, men “better safe than sorry” vil jeg hellere kalde det end selvsving.

mortenb
                              Deltager
                                • Super Giant

Dvs. Ă©t tyveri ?, pĂ„ 2 Ă„r … rent statistisk kunne det ligesĂ„ godt vĂŠre et tilfĂŠlde, men OK.. der HAR altsĂ„ vĂŠret et. Men .. det tyder jo ikke ligefrem pĂ„ astrofotografer som decideret mĂ„lgruppe.

hoest
                                Deltager
                                  • Nova

Det har du sÄ ret i at vi ikke er en mÄlgruppe men det er nok fordi vi er sÄdan en flok tosser der stÄr ude i haven og glor sÄ ingen tÞr nÊrme sig midt om natten.Thumbs%20Up

Viser 15 indlĂŠg - 16 til 30 (af 30 i alt)
                                • Emnet 'En alvorlig sag' er lukket for nye svar.