En alvorlig sag

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC En alvorlig sag

• Dette emne har 29 svar og 16 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af hoest. This post has been viewed 555 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

Er lidt bekymret. Hvis man laver en hjemmeside, hvor man viser astronomi udstyret samt computer frem. Sætter man så ikke sig selv lidt i farezonen.
      Jeg mener over for indbrud. Det er ikke sikkert at de vil have kikkert, men en pc kan vel altid bruges.
      Selv om man ikke skriver sin adresse, så kan man stadig finde frem til adresse,n ved hjælp af navnet.
      Det er jo et informations samfund vi lever i.Confused

Hvad har i andre oplevet, og ser på denne sag.

Mejer

k_holst
      Deltager
        • Nova

Hvis jeg var indbrudstyv og havde brug for en PC. Ville jeg ikke spilde mit liv på at søge på nettet efter en adresse!

Bare bryd ind i det første det bedste hus og der er MEGET stor sansynlighed for at jeg finder en PC.

tommy.frank
          • Super Giant

De der er så udspekulerede, søger på bolig og dødsannoncer. Chancen for at havne på en astrohjemmeside er forsvindende lille når man har det formål for øje. Og som Kim siger…….
          Mvh. Tommy

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Så i mener, jeg bare skal komme i gang.Og man kan sige, at der er forsikring på anlægget. Det der var det værste var, hvis ikke man har lavet backup af filerne, så kan man starte helt forfra hvis computeren bliver væk.

Mejer

tommy.frank
              • Super Giant

Heldet følger de tossede, så det ville ikke kunne stoppe migLOL. Du tager da bare en USBnøgle med ud. Det viser sig jo osse at det er let omsættelige ting der bliver stjålet, og astrogrej er jo noget af en niche……Med mindre det er en bestillingsopgaveStern%20Smile
              Og hvis det var op til mig, så ville jeg bruge en skrabet PCmodel, da det jo ikke kræver ret meget at køre det forskellige software, udover billedbehandling.
              Tommy Frank2009-01-17 12:47:07

tommy.frank
                • Super Giant

Og lige et godt råd udover alm. alarm. Bevægelsessensor til udendørs lys og grus omkring huset!

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Udendørs lys Tommy? … Fy-ha! LOL

Anonym
                    • Nova

Jeg forslår en voldgrav med bidske havaborrermed “freakin’ lasers” på hovederne… LOL

tommy.frank
                      • Super Giant

He he Jesper. Bare en lille diskret 500w halogen Tongue

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Voldgrav det må være det rigtigte, og tjærrepøl 🙂

Lars Malmgren
                        Deltager
                          • Super Nova

Automatriffel styret af bevægelses-sensor Evil%20Smile
                          Hmm, det kunne være en alternativ at bruge sin gamle LXD75 på… He-He
                          “Kom lille indbrudstyv, kitti-kitti-kitti…”

Der skulle være en masse maskingeværer på markedet lige i øjeblikket…

Anonym
                            • Nova

Hmm, det kunne være en alternativ at bruge sin gamle LXD75 på… He-He

Min erfaring med LXD75 siger mig at den næppe vil ramme… LOL

mstauning
                            Deltager
                              • Black Hole

Hmm, må straks skrive til Meade – Erh kan i lave en update så goto TYV kommer med LOL

bjoern.andersen
                                • Main Sequence

Jeg tror ikke vi amatørastronomer er en målgruppe for div. tyveknægte generelt. Jeg har har en lille hjemmeside om min anden hobby: trædrejning, hvor jeg også har sat et par sider af til “astronomi” : http://www.123hjemmeside.dk/traedrejer-BjoernA/5551861

jeg håber da ikke den giver anledning til at der dukker tyveknægte op, hvis der gør, kan man jo kun håbe på at man kan nå at slå dem oven i knolden med en tung Newton.

bobo
                                  • Giant

Ellers kunne man jo købe et lille trådløs overvågnings kamera, og gemme modtageren et sted ingen normal tyv finder den. (konens skoskab, i køkkenet, bag en stak “alt for damerne” ell lign)LOL http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/trådløs-dvr-optager-m-trådløs-kamera-p-190.html

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
                                • Emnet 'En alvorlig sag' er lukket for nye svar.