En af de store

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC En af de store

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af lindhard. This post has been viewed 624 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

clauskaf
    Deltager
      • Nova

Det oplyses på tekst tv at en af de store – astronaut John Young er død – Jeg glemmer sent et filmklip, hvor han under en af de første rumfærge opsendelser sidder sammen med en af de nye. I denne situation er man vel lidt anspændt og ganske rigtigt pulsen hos den nye hamrer derud af – mens den hos John Young er mere “normal” samtidigt mens han fumler med læsebrillerne for at læse i “manualen”

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Ja, han var cool. Det går jo den vej, og på et tidspunkt vil der ikke være flere levende månevandrerne. Det var en spændende periode.

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Ja, jeg kan huske at han ikke brød sig om at blive kaldt “last man on the Moon” men foretrak “most recent man on the Moon”.

/Rudi B. Rasmussen

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Ja, jeg kan huske at han ikke brød sig om at blive kaldt “last man on the Moon”

Det kan antagelig skyldes, at der kom to mere efter ham med Apollo 17  🙂

mvh
            Lars

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'En af de store' er lukket for nye svar.