› Fora › ASTRO-FORUM › FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG › Emne nr. 1000
- Dette emne har 7 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af jeppe. This post has been viewed 271 times
-
ForfatterIndlæg
-
28. februar 2009 kl. 22:15 #11525
jeppeDeltager- Super Giant
Jeg kunne ikke dy mig: Jeg så, der var skrevet 999 emner, så det her er emne nr. 1000. Det må vel være en slags jubilæum her på AF
28. februar 2009 kl. 22:29 #11526
Lidt mere statistik:
Qcode oprettede den første profil (“Admin”) den 9. september 2008. AF var ganske vidst ikke officielt gået i luften endnu på det tidspunkt, men der gik ikke mere end et par timer, førend de første rigtige medlemmer oprettede profiler, så det må vel siges at være AF’s officielle fødselsdag. Så dermed har forum nu været aktiv i 173 dage.Med 12.029 indlæg til dags dato, er der i snit 69 indlæg per dag og 12 indlæg per emne.Med 290 medlemmer, er der i snit 41 indlæg per medlem. Nogen trækker dog dette gennemsnit en hel del op.
Det mest populære underforum er Astrofotos og -tegninger, der står for 23,8% af alle emner og 22,9% af alle indlæg. Mindst populær er Astronomiens betingelser med 2,2% af emnerne og 2,6% af indlæggene.1. marts 2009 kl. 15:13 #11565
rigoDeltager- Super Nova
290 medlemmer er helt godt, men hvorfor er der så mange der ikke giver lyd fra sig. Gætter på kun der 25stykker der er aktive. Synd og skam!… Men måske de mange “anonyme” holder af at læse alt hvor crap og gejl kun
1. marts 2009 kl. 17:01 #11574
peter_sg- Moon
..LOL Rigo
Som newbie er det nærmest en selvfølge at skrive noget crap en gang imellem…
1. marts 2009 kl. 17:23 #11575
mstauningDeltager- Black Hole
Ja bare se på mig
1. marts 2009 kl. 22:51 #11621
http://www.rigorigo.dk wrote: 290 medlemmer er helt godt, men hvorfor er der så mange der ikke giver lyd fra sig. Gætter på kun der 25stykker der er aktive.
Hej Rigo,Ansporet af din kommentar blev jeg nysgerrig efter at se, hvem og hvor mange besøgende der egentlig er. Så jeg har slået statistikken til. Den er egentlig altid aktiv, men visningen af den har været slået fra, da den stjæler ressourcer. Nu kan man nederst på forsiden se, hvem der er online. Det står også i profilerne i de enkelte indlæg, hvem der er online/offline. Man kan også på forsiden se, hvor mange besøgende der er i de enkelte underfora. Endelig kan man i Aktive bruger(e) se, hvem der ser på hvad og hvem de er. Hvem der ser på hvad kan man i øvrigt også se under de enkelte medlemmers profiler.Så statistikken er god til at snage med.
Lige nu og her (kl. 21:48) er der 13 medlemmer og 31 gæster logget på. Ud af de 31 gæster er 15 robotter fra søgemaskiner.Jeg checkede også statistikken på selve serveren:Her i februar har der i øvrigt i snit været 542 besøgende hver dag (en hel del af dem er dog sandsynligvis robotter fra søgemaskiner). En besøgende er i statistikken defineret som én, der besøger forum og ikke har været inde på den i de sidste mindst 60 minutter.40,1% af alle besøg varede max. 30 sekunder. Men 9,8% af alle besøg varede mindst 60 minutter.Den mest velbesøgte dag er tirsdag, og den mindst aktive dag er lørdag. Det mest velbesøgte tidspunkt er kl. 18-19 (spiser folk ikke der?), dog skarpt forfulgt af kl. 10-11.Langt de fleste besøgende kommer fra Danmark, med Norge og Sverige som sikre nr. 2 og 3. Derefter følger Belgien. Nederst på listen står en enkelt besøgende fra Kazakhstan og 2 fra Azerbaidjan . Endelig har der været nogle stykker, der er kommet ind via direkte satellit forbindelse (det lyder som en ret dyr internetforbindelse!).2. marts 2009 kl. 00:08 #11629
rigoDeltager- Super Nova
ja det er sku da meget sjov at vide! 🙂
PS Hvis man ser mit navn der forneden på listen det meste af tiden, er det nu ikke fordi jeg er på hele tiden, laptop køre på arbejde og hjemme stor set hele tiden
, og siden her ligger i baggrunden for det meste
8. marts 2009 kl. 21:59 #12033
Nu har statistikken kørt i ret præcist 8 døgn, så jeg tænkte, jeg lige ville følge op for at se, hvordan det udviklede sig. Der er i løbet af de sidste 8 døgn skrevet 547 indlæg, hvilket giver 68,4 indlæg per dag i snit. Det stemmer overens med opgørelsen på 69 fra sidste uge, så godt 65-70 indlæg per dag er altså kadencen her på AF. Holder tempoet, vil der være godt 25.000 indlæg, når AF har 1-års fødselsdag. Det bliver nu nok i praksis lidt mindre, da der sikkert bliver mere stille i sommermånederne.
Der er stort set døgnet rundt 10-15 robotter fra søgemaskiner, der er på som “gæster”. Så det antal skal trækkes fra antal gæster i oversigten på forsiden. Resten af gæsterne er enten brugere, der ikke er logget ind, eller besøgende der ikke har ladet sig registrere som medlemmer..Jeg ved ikke lige, hvad man kan bruge denne statistiske opgørelse til, men jeg synes, det er lidt sjovt at regne på.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Emne nr. 1000' er lukket for nye svar.