Ekstra teleskop

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Ekstra teleskop

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af jakob1234. This post has been viewed 557 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Jeg har et fantastisk 200pds 1000mm skywatcher newtonian. De 1000mm gør dog at de større nebulae skal deles op i sektioner når jeg skal tage billeder af dem, og tiden for at tage et billede bliver derfor øget voldsomt…

Jeg overvejer om jeg skal købe et sekundært newtonian på 500mm så jeg kan få mere himmel ad gangen når det handler om store motiver. Jeg har kigget lidt omkring, men kan primært kun finde 114/500 teleskoper.

Jeg ville høre om nogle herinde ved om man kan få et med 500mm fokuslængde, men med større primærspejl?

Det er kun teleskopet jeg skal have, alt andet haves – og jeg vil helst have et newtonian med parabolspejl.

Lad mig høre jeres bud 😀

jens.jacobsen
      Deltager
        • Neutron star

Hvad med en 6″ f/4?? Den har godt nok 600 mm brændvidde, men det er vel også ok.

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p10228_TS-PHOTON-6–F4-Advanced-Newton-Teleskop-mit-Carbon-Tubus.html

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Min 130PDS har et felt på ca 2° x 1°3 med en APS-C DSLR. Vil det ikke være meget passende? Så bliver du i samme familie 😉

/Rudi B. Rasmussen

Anonym
            • Main Sequence

jens.jacobsen
            Deltager
              • Neutron star

Uha, den Mak-Newt er lækker! En perfekt astrofoto-maskine der sikkert snildt kan måle sig med f.eks en 120 mm ED triplet?

jakob1234
              Deltager
                • Nova

Tak for buddene – men de er lidt i den dyre ende – dem fandt jeg også. Jeg ligger nok i budget 1000/2000 for teleskopet.

Ikke at jeg ikke kunne tænke mig de andre, men penge er en mangelvare 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Ekstra teleskop' er lukket for nye svar.