ED66+reduser

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR ED66+reduser

• Dette emne har 10 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 326 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Har jo min WO66mm og min Atik16Hr med filterhjul(T2 gevind), jeg har også en ældre Orion 0.5 reduser i 1.25″ ? er om man kan bruge denne type reduser med en WO66mm og måske et Atik filterhjul med t2 gevind.

Eller måske skulle jeg prøve at bytte den til en reduser imed T2 gevind HVIS det findes?

Anonym
        • Nova

Kan du ikke bare prøve, hvis det hele kan skrues eller tapes sammen? Wink

Søren

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Det kunne ma jo LOL

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Så vidt jeg ved findes der ikke redusere med T-gevind, men du kunne jo anskaffe en holder til den du har eller en 2″ reduser.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Jo MS, jeg kunne jo sætte en 1.25″ snude på Atikken, deri sætte min 0.5 reduser, og en eller anden konverter mellem reduseren 1.25 til filterhjulets T2 gevind.

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Kamera – Filterhjul – 1,25″ snude – reduser.

Anonym
                  • Nova

MStauning wrote: Så vidt jeg ved findes der ikke redusere med T-gevind, men du kunne jo anskaffe en holder til den du har eller en 2″ reduser.

Min Televue 0.8x reducer har T-gevind i den ene ende og 2″ studs i den anden.

Mvh
                  Søren

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Oki, dejligt at vide.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

MS

Kamera – Filterhjul – 1,25″ snude – reduser.

Så vil reduseren vel komme alt for langt fra chippen, ikke?

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Sikkert, men det er måden. Du kan jo ikke sætte noget ind mellem atik og filterhjul og holde afstanden… Og det kan jo være at afstanden ikke bliver for vild.

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Men vi er enige om at afstanden mellem RGB filterne og CCD ikke betyder noge, ud over at afstanden bør være kortest muligt af praktiske hensyn.

Kunne måske bruge et 40mm langt T2 mellem stykke mellem hjulet og Atikken, og lave 3 skruer i mellemstykket der holder reduseren i midten?? i mellemstykket

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'ED66+reduser' er lukket for nye svar.