Her er et forløbigt billede af Rosettentågen, taget med TSA-102 med reducer og 2″ H-alpha filter fra Baader, 15×5 min.Jeg tog også nogle OIII frames, som skal bearbejdes og forhåbentlig er der mulighed for SII frames i aften, så det bliver enten bicolor eller Hubblepaletten.
Lars: Den kommer ned på 610 – altså ca. f/6.-Det var især de nye Baader 2″ filtre jeg har testet og de lever virkelig op til forventningerne.-Desværre er der skyer på vej her, men jeg har 15 0III frames, så et bicolor bliver der i hvert fald ud af det.-Derudover fik jeg et LRGB-billede af Hickson 44 som jeg skal have kigget på.
Ja Mogens, men jeg tænker på i subs! Det er jo ikke vildt meget med 15 x 5min ved Ha… Og Jesper, tror nu ikke helt det bare er det, det har nok mere med manden ved tasterne at gøre 😉
Der er hverken brugt darks eller flats eller for den sags skyld støjbehandling.-Jeg har brugt CCDStack til registrering og hot pixels, videre i Maxim og Photoshop.-I aftes tog jeg mellem skyerne 10 5min frames med SII filtret, så altialt blev det 15 frames af 5 min i H-alpha og OIII samt 10 SII.-Det kom der dette (forløbige) colorbillede ud af.