Dug kamera

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Dug kamera

Viser 3 indlĂŠg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    IndlĂŠg

paul
      • Nova

SĂ„ kom der ”dug kamera” pĂ„ den blĂ„ kanon sĂ„ jeg (forhĂ„bentlig) altid og mageligt fra min PC kan vĂŠre opdateret pĂ„ om det er tid at fjerne dug fra sekundĂŠren. En feature jeg endnu ikke har set pĂ„ de dyre ASA Newtons :-).

Jeg benyttede blot det inspektions hul jeg tidligere har lavet i tubus ud for sekundĂŠren + et af de billigste webcam jeg kunne finde med indbygget lys til 30-40 kroner.

Det nÊste projekt pÄ vÊre at lave en dug sensor der bibber hvis der kommer dug pÄ primÊr eller skundÊr spejl.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Smart,, mĂ„ske lige lave den matsort 🙂

paul
          • Nova

Hej Tommy!

Ja man skal helst ikke have for meget blankt inde i tubus, og den blev lavet sort efter billedet blev taget, sÄ det blanke er blot til Êre for lÊserne herinde sÄ man kan se web kameraet, mÄske ikke en korrekt pÊdagogisk fremgangsmÄde :-).

Jeg kan tilfÞje at man til min overraskelse faktisk kunne fokusere det lille kamera ved at dreje pÄ den blanke del, og det er jo ret smart nÄr man skal bruge den til nÊrfoto af et sekundÊr spejl.

Skal sÄ bare ogsÄ have indbygget en fjernbetjent fÞhn fÞr den er helt hjemme, sÄ vil man jo vha. teamviewer og et par touch pÄ sin Ipad kunne forblive inde foran den varme pejs (hvis man havde sÄdan en) mens man fjenbetjener legetÞjet :-).

Viser 3 indlĂŠg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Dug kamera' er lukket for nye svar.