Du gamle måne

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Du gamle måne

• Dette emne har 25 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af mstauning. This post has been viewed 533 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Jeg var over hos Johannes i aftes, og da han svingede sin pisk over nakken på mig kom der lige pludselig nogle billeder ud af nogle frams jeg faktisk havde tænkt mig at skrotte Clap

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Virkelige gode billeder, det må du/i lære mig en dag, jeg kan ski ikke tage måne billeder.

nive
        Deltager
          • Super Nova

Flot . StarStar

k_holst
          Deltager
            • Nova

Det er da rigtig godt FinnThumbs%20Up

Det var da et held du ikke nåede at smide de frames ud.

hoest
            Deltager
              • Nova

Finn
              de er smader gode

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Ja Kim, har sidet og rydedt op på harddisken i dag og kan se at jeg har smidt alt for meget ud, desværre. Det gør jeg aldrig mere. Gemmer alt man optager, for jeg har lært af Johannes at man sagtens kan få noget ud af ( syntes man selv) de mest håbløse frames man har taget. Thumbs%20Up

Finn
                Deltager
                  • Neutron star

Ja Henning, på et tidspunkt skulle du jo her på forum vise din hare og fasanen, jeg kan stadig se den for mig, syntes det er noget af det bedste jeg har set. Hvis du da ikke har gjort det.

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

“Jeg var over hos Johannes i aftes, og da han svingede sin pisk over nakken på mig kom der lige pludselig nogle billeder ud af nogle frams jeg faktisk havde tænkt mig at skrotte”

Øhhhm, jeg får nogle meget uheldige associationer når jeg læser dette. I er vidst nogle værre nogle.

Men måske skal det ikke tages bogstaveligt…

Thomas, Bornholm

Finn
                    Deltager
                      • Neutron star

Tag det som du vil Tomas, men vi lære ski noget,,,, hvergang Wink

henrik
                      Deltager
                        • Nova

Flot

Jeg elsker den farve månen har fået det første billede.

Det er liuge den farve ånber skal have.

Så kan man også tydeligt se at den er lavet af grøn ost

Finn
                        Deltager
                          • Neutron star

Lige et stacket billed her fra i aften med et modernisert (modificeret)Canon400d

Har lige prøvet med Registack 5,02, den ser meget avanceret ud. Stacket med 9 billeder, som jeg fik mellem skyerne.

Finn
                          Deltager
                            • Neutron star

Som Johannes siger i en anden tråd, var jeg også nød til at sætte en 2,5* barlov på i aftes for at komme hen over de lave skyer i aftes, Der er 10 billeder ud af 60 styk som hoppede og dansede i seeingen og drivende skyer samt en lille orkan. Så et billed der måske er lidt overbehandlet, af de der bjerge som jeg ikke har fundet navnene på endnu.

Anonym
                              • Super Nova

Hej Finn.

Dejligt at pisken virker. Jeg har lige givet den lidt mere læderfedt, så den rigtig kan svirpe næste gang!! Du har fat i noget af det rigtige her Finn – nemlig at efterbehandlingen, er løsningen på det meste. Hvad månen angår er det således, at jo flere billeder man kan stacke, jo mere kan man skrue op for farverne og delvist også skarpheden. Så af og til er det bedre med 100 halvgode frames fremfor 10 gode frames!

Registax 5 er ikke væsentlig anderledes end den gamle. Den har et lidt flottere design og lidt flere støjbehandlingsrutiner. Den vigtigste ændring er at den nu kan stacke frames over 10 megapixels.

Mvh

johannes2009-03-05 11:09:09

Finn
                              Deltager
                                • Neutron star

Lige et til med 4* povermate, men svært var det nu med disse forehold der var i aftes.

Nu skal i nok få fred. Tongue

Anonym
                                  • Super Nova

Hej igen Finn.

Som udgangspunkt rigtig fint billede. Men et lille men er der dog. Kan du huske hvad jeg sagde mht. at omdøbe det sidste billede til den laveste værdi! Du kan nemlig lige ane et enkelt billede som er misalignet! Se den lyse kant. Det er en fejl registax endnu ikke har fået rettet.

Nu sidder du garanteret og tænker: Puha – pisken kan knageme nå helt her over!

Iøvrigt er høje tynde og disede skyer ofte en fordel ved månebilleder. Seeingen bliver nemlig ofte bedre herved uden at kontrasten forringes.

Mvh.
                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
                                • Emnet 'Du gamle måne' er lukket for nye svar.