Bjørn T. Jønsson wrote: Kenneth, Ta en kig på denne okular-/teleskop-simulatoren for at prøve hvordan f/-forhold og aperture-åbning påvirker det du ser:
Hei Heine, så rundt 20kg er egentlig uproblematisk for Eq6Pro for fotoformål, det er godt å vite. En overbevisende montering til en ikke altfor dyr pris.
En annen ting, jeg ser at det for Canons DSLR oppgis en nedre temperaturgrense på 0 grader. Det betyr at man ikke kan/bør fotografere i kaldt vintervær? Ødelegger elektronikken kanskje…
Nej man ødelægger ikke elektronikken ved at bruge et under 0 grader. Specifikationen på 0 grader stammer fra de elektroniske komponenter garanteres til at holde sig indenfor specifikationer i et temperaturinterval typisk mellem 0 og 40 grader. Uden for dette interval kan komponenterne afvige, og dermed give fx mere støj, dårlig autofokus, langsommere overførselstid, holde op med at fungere eller andre ting – de vil ikke gå i stykker.
Ok, men skulle man skyde et skud i dagslys eks med en 66mm ED er det så heller ikke nødvendigt kan jeg forstå,, eneste fordel kunne ville så være ,, mulig autofokus med Canon linse og bedre beskyttelse af selve chippen….
TommyF wrote: Ok, men skulle man skyde et skud i dagslys eks med en 66mm ED er det så heller ikke nødvendigt kan jeg forstå,, eneste fordel kunne ville så være ,, mulig autofokus med Canon linse og bedre beskyttelse af selve chippen….