DSLR til astrofoto-hvilket?

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER DSLR til astrofoto-hvilket?

• Dette emne har 85 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 10 måneder siden af kennethk. This post has been viewed 1912 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 86 i alt)
  • Forfatter

jesperg
    Deltager
      • Super Nova

Nemli John.

Visual Service er værkstedet, CAV er salgsafdelingen af fotoudstyr, men det er 2 sider af samme “sag”.

Jesper G.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Tak, så henvender jeg mig til visual.. og det var IR filteret ikke,,,
        Ryger senson rensning så også…

kennethk
        Deltager
          • Nova

Bjørn T. Jønsson wrote: Kenneth, Ta en kig på denne okular-/teleskop-simulatoren for at prøve hvordan f/-forhold og aperture-åbning påvirker det du ser:

http://www.telescope-simulator.com/index.php?option=com_content&view=article&id=45&Itemid=57

Hei Bjørn! Den der tror jeg du har vist med tidligere og, men takk likevel, man ser tydelig f-forholdets betydning for FOVSmile

kennethk
          Deltager
            • Nova

Hei Heine, så rundt 20kg er egentlig uproblematisk for Eq6Pro for fotoformål, det er godt å vite. En overbevisende montering til en ikke altfor dyr pris.

En annen ting, jeg ser at det for Canons DSLR oppgis en nedre temperaturgrense på 0 grader. Det betyr at man ikke kan/bør fotografere i kaldt vintervær? Ødelegger elektronikken kanskje…

mr.mox
              • Nova

Nej man ødelægger ikke elektronikken ved at bruge et under 0 grader. Specifikationen på 0 grader stammer fra de elektroniske komponenter garanteres til at holde sig indenfor specifikationer i et temperaturinterval typisk mellem 0 og 40 grader. Uden for dette interval kan komponenterne afvige, og dermed give fx mere støj, dårlig autofokus, langsommere overførselstid, holde op med at fungere eller andre ting – de vil ikke gå i stykker.

kennethk
              Deltager
                • Nova

Hei Jacob. OK, så da er det ingen fare for å ødelegge kameraet ved bruk i kaldt vær, det er bra.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

John wrote: Hej Tommy

Jeg fik fjernet filteret hos Visualservice i Valby. Her er linket til teknikeren. Det tog en enkelt dag og kostede under 1000,00 kr.

Visual Service ApS

Jens Bjørn Andersen

Servicetekniker

Tlf.nr.: 88 91 50 00

Direkte: 88 91 50 06

Fax: 33 31 49 89

E-mail: jba@cav.dk

Web: http://www.visual-service.dk

Takker, fik du i sat et ‘dummy’ glas istedet for IR glasset så man kan lave autofokus ???
                  Og er det nødvendigt for astrofoto, eller ligegyldigt.

Mvh Tommy

John
                  Deltager
                    • Nova

jeg fik ikke sat andet filter eller glas i. Jeg skal udelukkende bruge det til astrofoto og så er det jo ikke nødvendigt.

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Ok, men skulle man skyde et skud i dagslys eks med en 66mm ED er det så heller ikke nødvendigt kan jeg forstå,, eneste fordel kunne ville så være ,, mulig autofokus med Canon linse og bedre beskyttelse af selve chippen….

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Er ovenstående forstået korrekt gutter ? vil gerne være sikker før jeg afleverer kameraet til operationen.

Bjørn Sandåker
                        Deltager
                          • Neutron star

KennethK wrote:

Hei Bjørn! Den der tror jeg du har vist med tidligere og […]

Man blir gammel og glemsk … Det neste er vel hørerør og stokk. LOL

Mvh,
                          Bjørn

John
                          Deltager
                            • Nova

TommyF wrote: Ok, men skulle man skyde et skud i dagslys eks med en 66mm ED er det så heller ikke nødvendigt kan jeg forstå,, eneste fordel kunne ville så være ,, mulig autofokus med Canon linse og bedre beskyttelse af selve chippen….

Hej Tommy

Du mister autofokus og billedet bliver helt rødt.

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Også hvis jeg vælger et dummy glas i samme tykkelse som IR filteret?

Det røde kan jo fikses med manuel WB.

joergen.k
                              Deltager
                                • Nova

jens kan lave autofokus på et objektiv men det koster lidt mere

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

På et objektiv? er det ikke i kameraet det sidder.
                                  Dette er et område jeg ikke kender meget til.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 86 i alt)
                                • Emnet 'DSLR til astrofoto-hvilket?' er lukket for nye svar.