DSLR piggy back på Stellarvue 80 mm

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER DSLR piggy back på Stellarvue 80 mm

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 5 år, 3 måneder siden af pls. This post has been viewed 720 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

pls
    Deltager
      • Moon

Hej forum,

Jeg har været væk fra hobbyen i en del år, men har nu fundet interessen igen og kunne godt tænke mig at komme lidt ud med mit Canon EOS igen og tage lidt billeder. Min gamle 80 mm Stellarvue refractor er blevet støvet af og jeg er så havnet i spørgsmålet om hvordan jeg smartest monterer mit kamera “piggy back” på kikkerten. Jeg har vedhæftet et billede, så I kan se hvad der er af muligheder med nuværende OTA ringe. Jeg kan ikke gennemskue hvad jeg skal købe for at montere kameraet ovenpå. Rødpunktssøger skal naturligvis flyttes for at skabe plads. Smid gerne et link til det udstyr I mener kan være løsningen.

På forhånd tak for hjælpen! 🙂

Mvh.
      Paw

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Paw

Held og lykke med projektet.
        Kan du ikke prøve at uploade det nævnte billede?

mvh
        Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

pls
        Deltager
          • Moon

pls
          Deltager
            • Moon

Jeg har tydeligvis nogle problemer med at uploade billedet. Synes ellers jeg holder mig indenfor de angivne krav om format og størrelse.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.