Driver til Starshoot Deep Space Color

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Driver til Starshoot Deep Space Color

• Dette emne har 13 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 3 måneder siden af edbbob. This post has been viewed 162 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

martin.kruse
      • Main Sequence

Je gfandt mit gamle Orion Starshoot frem, men kan ikke få det til at virke. Det ser ud til jeg mangler en driver. Er der nogen, der ved, hvor man kan finde den?

Jeg har MaximDL 5 og installerede en obsolete package. Kunne godt vælge kameraet, men når jeg prøvede at tænde det (connect) kunne der ikke etableres kommunikation. Tilsvarende resultat for Nebulosity 2.5.

Martin

Anonym
        • Nova

Mener du kan finne det her Martin :

http://www.telescope.com/Product-Support/Astrophotography/Astrophotography-Cameras/Orion-StarShoot-AutoGuider/pc/191/c/244/sc/285/p/99565.uts

Ute til høyre for bildet av Starshoot’en.

Beklager, jeg skulle ha lest emne tittelen nøyere, det skal jo være til en Deep Space Color Embarrassed

Arne Martin2013-03-18 01:06:15

edbbob
        Deltager
          • Super Nova

Alternativt:

OSSP Driver

Obs! Denne driver er til Starshoot Pro V2.0. Jeg er ret sikker på at det er den jeg kører med et SSP V1.

Vh

Morten

hoest
          Deltager
            • Nova

V2.0 driveren virkede på min windows 7 kunne nemlig heller ikke få den gamle udgave til at virke.

erik.nielsen
            Deltager
              • Super Giant

Jeg har drivers til Orion SS deep Sky Imager, (67 Mb), hvis du er interesseret kan jeg lægge dem , så de kan hentes med FTP

mvh Erik Nielsen

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Vi skal bare lige finde en “gammel” udgave af Nebulosity til dig, der er driveren med… Sidder lige nu på jobbet og har derved ikke adgang til den PC med gamle versioner på, så i eftermiddag kan jeg godt lige lægge en driver til dig på nettet.

PS den fylder under 2mb..

MStauning2013-03-18 08:11:20

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Og her er den:

ca 16kb…

MStauning2013-03-18 17:47:00

martin.kruse
                    • Main Sequence

Mange tak Michael

Martin

Anonym
                      • Super Nova

Hej.

Jeg tager lige denne gamle tråd op, for jeg netop sidder med et Starshoot Pro DeepSpace Color v.2.0 kamera. Pokker tage mig om jeg kan få det til at køre. Der ligger en cd ved med gamle drivere til Win XP og Vista 32 bit. Ligegyldig hvad jeg gør havner jeg med en meddelelse om at driverne ikke er kompatibel med denne OS. På Orions hjemmeside er der intet at hente. Flere af jer har tidligere givet anvisninger om drivere, og jeg har prøvet de forslag som i har bragt. Intet hjælper. Derfor spørger jeg ganske ydmygt – har nogen af jer en driver som funker også på en 64 bit maskine – enten win7 eller win8?

Eller er det formentlig udmærkede kamera lige til skraldespanden?

Mvh.

edbbob
                      Deltager
                        • Super Nova

Hej Johannes

Først og fremmest: Kameraet virker under win7

Hvis du mangler info om kameraet er denne yahoo gruppe steddet:

Yahoo group

Jeg er ret sikker på at jeg har driverne liggende, men jeg skal lige se om jeg kan finde dem.

Kameraet er iøvrigt ikke så tosset. Du kan ikke styre temperaturen på kølingen, men finten her er lidt, at når man bare kommer ned i temperatur på chippen, falder støjen betragteligt. Opløsningen er god, og det problem der nogen gange var med dug på V1 er så vidt jeg ved løst på V2.

Du skal ikke smide det ud. Så kan du sende det herover i stedet

Vh

Morten

Edit: Her er et bud

Maxim Obsolete DriversEDBBOB2014-11-15 18:18:45

edbbob
                        Deltager
                          • Super Nova

@Johannes

Ok. Rimeligt ringe af Orion. De har fjernet deres drivere fra hjemmesiden, og det lader til at de ikke “vil af med dem længere”.

Ascom henviser til Orion.

Jeg leder lige lidt videre…

edbbob
                          Deltager
                            • Super Nova

@Johannes

Ny begynder jeg også at blive frustreret. Har fundet en ASCOM driver, som jeg er 99,9% sikker på er den jeg har installeret. Det er fra en “hemmelig” Url hos Optcorp:

StarShootASCOM100209

Den kører på ASCOM pl6 og Win7-64

Råb endelig op hvis det ikke virker.

Vh

Morten

Anonym
                              • Super Nova

Hej og tak for hjælpeindsatsen.

Allerførst må jeg sige, at vi alligevel ikke kan klage over servicen fra Orion. Jeg skrev for en time siden til dem, og mindsandten om jeg ikke fik en pæn mail fra dem her en lørdag aften.

Her er noget af ordlyden:

Dear Johs. Jensen:

Thank you for contacting Orion.

Sometimes Win 7 has a hard time finding the drivers. Below are instructions for forcing Win 7 to find the drivers.

Also: hear are links to the drivers for the StarShoot Pro V2.

Drivers for 64 bit OS

http://www.telescope.com/assets/product_files/software/StarShoot64bit.exe

ASCOM Drivers

http://www.telescope.com/assets/product_files/software/StarShootASCOM100209.exe

Forcing the 64 bit driver installation when needed on Windows 7.

1. There have been some instances when the device driver wizard will not launch when you plug in the camera but the computer chimes. Open the device manager. 2. Look for Other Devices on the list of devices. 3. There may be an “Unknown Device” listed under Other devices. This is most likely the camera. 4. Double Click on the unknown device (or right click and select properties). 5. Click on the Driver tab. 6. Click on Update Driver. 7. Select Browse my computer for driver software. 8. Click on Browse and then locate the folder where the needed driver is and then click next. 9. Windows should install the driver. 10. If successful, the StarShoot camera will appear under the USB serial controllers list and the camera is now installed.

Clear skies and good observing,

Rich N.

Desværre er der stadig bøvl – godt nok ser jeg nu kamerafanen i Maxim, men kameraet bliver ved med at lege: ukendt enhed uanset hvad jeg gør. Selvfølgelig kan selve kameraet være i stykker.

Men jeg bøvler selvfølgelig videre.

Mvh.

edbbob
                              Deltager
                                • Super Nova

Hej Johannes

Problemet med drivere er at man vender sig til at smide dem ud, fordi det som regel bedst kan betale sig at hente de nyeste fra nettet.

Godt at høre, at Orion svarede tilbage Jeg forstår stadig ikke hvorfor de har fjernet linket?

Held og lykke med bøvleriet. Hold ud! Det er som sagt et meget sjovt kamera, når det først virker.

Vh

Morten

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Driver til Starshoot Deep Space Color' er lukket for nye svar.