Dobbeltløbet shotgun

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Dobbeltløbet shotgun

• Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af jesper. This post has been viewed 109 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Hvad gør man med to teleskoper med samme brændvidde og to kameraer med samme chipstørrelse? Man peger på det samme objekt og samler fotoner med begge to, samtidig, for at udnytte de sparsomme klare nætter bedre. Det ene teleskop er selvfølgelig TV NP127is, og det andet skulle egentlig være min OO Newton. Det setup bliver dog for vanskeligt at styre indtil videre, så WO 80FD med TS flattener bliver det sekundære teleskop, men det er nu heller ikke så ringe. Meningen er så at optage RGB og smalbånd samtidig med de to teleskoper. Alt efter hvad der er vigtigst kan jeg bytte rundt på kameraerne. WOen er monteret i guderinge så den kan justeres ind til at være parallel med TVen, og den lille FS60 bliver så degraderet til guideskop i dette setup.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Sådan god udnyttelse af tid og hardware Thumbs%20Up

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Nydelig, og ja, man kan lige så godt skyde dobbelt når monteringen kan klare det.. Har selv overvejet at bruge din 80mm som guider og skyde gemmen min 120 og 66 samtidig, mangler bare lige et kamera mere…Approve

hoest
          Deltager
            • Nova

Hej Jesper
            Det er et lækkert setup du der præsenterer “mums”Big%20smile

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Tak for kommentarerne. Nu mangler vi bare at se om skidtet fungerer i praksis, hvilket hvis man skal tro vejrudsigten nok ikke bliver lige med det samme. Cry

joergen.k
              Deltager
                • Nova

det ser godt ud jesper

Hvad med din 14″ hvis du bliver træt af den siger du bare til vi kan jo altid bytteLOL

jesper
                Deltager
                  • Neutron star

Det kommer jo an på hvad du vil bytte med. Jeg kunne forestille mig en 20″ Planewave LOL

sten
                    • Giant

Hei

Sånn skal det se ut i hagen min også etterhvert. Jeg mener hvis jeg kan finne en fin grønn busk som står ved døren.Smile

Mvh Sten

joergen.k
                    Deltager
                      • Nova

hey jesper den pose du har liggende foran dit setup ,jeg går ud fra den er til din montering er den specielt lavet til eq6 pro eller hvad???

Geek

jesper
                      Deltager
                        • Neutron star

Ja det er et telescope cover fra Telegizmos. http://www.scopestuff.com/ss_t365.htm Jeg valgte modellen til GEM Mounted 10-12″ SCTs. Der er rigelig plads til EQ6eren. Jeg har fået lidt problemer med dugdannelse inde i coveret, så jeg ved ikke om jeg vil give det en 100% anbefaling. Jeg skal have købt sådan en fugtfjerner fra Silvan. http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&mfPartNumber=coming&productId=66511&langId=-100&categoryId=

Den burde kunne klare problemet.

mogens
                        Deltager
                          • Super Nova

Så forstår jeg bedre din hovedform.-Den er som skabt til at komme ind til søgerenWink

steffan
                            • Giant

Jeg elsker bare gear – det ser godt ud det der!

Thumbs%20Up

Mvh steffan

jesper
                            Deltager
                              • Neutron star

mogens wrote: Så forstår jeg bedre din hovedform.-Den er som skabt til at komme ind til søgerenWink

Hæ hæ. Som tidligere nævnt er det Henrik R.s babybillede. Og han kan endda stå oprejst under søgeren den dag i dag. LOL
                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Dobbeltløbet shotgun' er lukket for nye svar.