Diverse tekniske problemer…

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Diverse tekniske problemer…

• Dette emne har 12 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 8 år, 11 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 29 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Problemerne med mit “nye” setup vil ingen ende tage… Først troede jeg det hele skulle køre under Raspberry Pi, men ak, ingen QHY driver til mit kamera Angry Jeg må håbe de kommer senere, det lader ellers til at være vejen at gå. Jeg syntes godt nok QHY formår at skyde sig selv i foden gang på gang mht. drivere. Det bliver i hvert fald ikke et QHY kamera jeg køber næste gang!
      RPi-løsningen kunne måske alligevel fungere hvis man kan få PhD Guide på windows til at guide igennem RPi via indi. Er der nogle som ved om PhD kan køre indi under windows? (så nebulosity kan sende dither kommandoer til PhD)

Så EQMOD blev p.t. løsningen i stedet, men har mangler jeg et gamepad som virker. Har prøvet med en PS3 controller (wired+bluetooth) og en Wii controller og intet virker i windows, medmindre man installere alle mulige og umulige ekstra programmer som mapper taster o.l.. Det gider jeg ikke! Er der nogle som kan anbefale et gamepad som “bare virker” med EQMOD og windows (XP) ?

Jeg savner min gode gamle autostar med serielt kabel som bare fungerede uden alle mulige og umulige krumspring LOL

Mvh
      Søren

jskals
      Deltager
        • Main Sequence

Hej

Du skal have fat i en Xbox gamepad, de fåes også som usb til windows

Anonym
          • Nova

Super, det vil jeg prøve. Skal den hedde “til windows” eller er de alle både til xbox og windows?

noodles
            • Super Giant

Hvis du guider med guideporten så behøver PhD vel ikke at kunne snakke med INDI?

jskals
            Deltager
              • Main Sequence

Du skal have til windows, da xbox ikke bruger usb.

Lad være med at købe den trådløse, da den efter et stykke tid, går i powersave, hvis den ikke bruges, dette kan få ascom/eqmod til at lave fejl

Jeg købte først trådløs, men gik over på ledning, da det er meget mere stabilt ( hvis man ellers kan bruge det ord om noget, der kører på en windows maskine )

Opsætningen er lige ud af landevejen i ascom.

Anonym
                • Nova

Ok, det vil jeg se om jeg kan finde. Besøg i 3 forretninger gav intet resultat, kun trådløs der sælges…

Mit guide kamera har ikke guide port, så den går ikke. Dither PhD også igennem guide porten? Så kunne et andet kamera måske løse problemet…

madsen2015-03-13 18:54:54

clauskaf
                Deltager
                  • Nova

Jeg var ude for det samme med en mus. Det er åbenbart umuligt at finde en mus med hale i dag, “man” sælger kun haleløse mus nu…

Hilsen Clkaus

jskals
                  Deltager
                    • Main Sequence

det er sådan en her du skal have fat i : gamepad

de findes her : link

Anonym
                      • Nova

Tak Smile

Anonym
                        • Super Nova

Hej Søren.

Nu er det ikke mig, som er eksperten på det område, men i Asfo-Team har vi rub og stub til at køre på Raspberry med Qcam drivere til de nye Qcam5-II og hele gøjemøget.

Så ingen grund til at sige: “Aldrig mere Qcam”!

Det der er problemet, er at udviklingsmiljøet omkring disse ting, kan være noget af en jungle at finde rundt. Tingene er der et eller andet sted, eller også må man hjælpe lidt til ved at programmere lidt videre på tingene! Men som sagt – det har vi løst i vores gruppe! I den forbindelse anbefales den nye Raspberry med dobbelt så stor processor!

Mvh.

Anonym
                          • Nova

johannes wrote:

Det der er problemet, er at udviklingsmiljøet omkring disse ting, kan være noget af en jungle at finde rundt. Tingene er der et eller andet sted, eller også må man hjælpe lidt til ved at programmere lidt videre på tingene! Men som sagt – det har vi løst i vores gruppe! I den forbindelse anbefales den nye Raspberry med dobbelt så stor processor!

Det er desværre ikke et qcam5 jeg har men et qcam2pro. Jeg har også tilbudt at hjælpe med at skrive indi driveren til mit kamera, men det skal åbenbart supporteres af qhy. De har ikke svaret endnu om det er supporteret, efter ca 14 dage så jeg gætter på at svaret er nej.

Hvis i har løst dette problem i jeres gruppe må i meget gerne sende driveren til qcam2pro til mig.

noodles
                            • Super Giant

For et par dage siden blev firmwaren committed til INDI, så det er muligvis kun et spørgsmål om tid før driveren bliver opdateret.

http://sourceforge.net/p/indi/code/2129/

Anonym
                              • Nova

Det ville da være super fedt. Tak for info 🙂

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Diverse tekniske problemer…' er lukket for nye svar.