Det gule Palæ

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Det gule Palæ

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 4 måneder siden af lindhard. This post has been viewed 27 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle

Ser lige at Erik fra 2astro har oprettet en tråd omkring det Gule Palæ som er kendt i Olsen-banden filmene.

http://www.forum.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8042

Det er jo lidt synd hvis det bare bliver kørt på losseplassen, men mon dog det sker.

mvh FinnFinn2014-10-16 16:54:58

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Ja, der er en del nostalgi ved den bygning. Hvor god stand er et udvendige mon i?

mvh

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

spatzek
        Deltager
          • Super Giant

Den er nok stendød. Dårlig vedligeholdelse af bygningsmassen er en klassiker hos staten. Bruges bygningerne ikke til noget, så bliver der ikke smidt driftsmidler efter det.

Jeg er jo bl.a. ansat i et job, hvor jeg lokalt er indblandet i disse sager. Og måske af interesse for astro-folkene, så har jeg da været med i en sag, hvor et tinglyst bevaringsværdig gård/hus alligevel blev revet ned. Stedet var kulisse for Brorfelde Julekalenderen. Det var der hvor hovedpersonerne flyttede ud til og havde gartneri.

Men det var den nye ejer ret ligeglad med, så der står nu en kopi af det gamle hus – intet originalt tilbage, og dermed ingen historie eller kulturarv at fortælle eller bevare.

Forøvrigt er en meget kendt dansk sportsnavn den glade ejer af kopien.

lindhard
          Deltager
            • Super Nova
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Det gule Palæ' er lukket for nye svar.