Det gamle teleskop….

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Det gamle teleskop….

• Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 5 år, 9 måneder siden af Erland. This post has been viewed 1108 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Erland
    Deltager
      • Planet

Tingene behøver ikke koste en bondegård for at man kan nyde stjernehimlen….

Jeg har her til aften prøvet mit ‘lille’ teleskop med mit CCD-kamera og har fået nogle helt ok billeder ud af det.

Teleskopet er et gammelt Bresser reflektor teleskop, med en diameter på 114 mm og F=500mm, som jeg købte sidste år i den blå avis, af en ung fyr, som havde havde købt den et par år tidligere, og nu bare skulle have den ud af kælderen, hvor den stod og fyldte.. og havde gjort det siden den var blevet købt.
      Den har en lille skramme/bule, men ellers er den fin, så jeg gav hele den fyrstelige sum af 200 kr. for den.

Lige nu er jeg i Jylland, så teleskopet blev stillet op ude i min mors have, og jeg fik kigget på Jupiter og Månen.
      Begge objekter var meget flotte i teleskopet, og da jeg havde kigget lidt, prøvede jeg at tage nogle billeder af det med mit CCD-kamera.

Selvfølgelig er teleskopet ikke af samme kaliber som det andet jeg har, men det gav en god oplevelse visuelt, og billederne blev faktisk ganske udmærkede.

23_35_11_lapl4_ap1

Capture_0002b

teleskop

Erland Kruse Hansen
      Meade Telescope ACF-SC 203/2000 LightSwitch 8 GoTo

ASTRONOMI FOR ALLE - En facebookgruppe for alle astronomiinteresserede!

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'Det gamle teleskop….' er lukket for nye svar.