Det er ufatteligt.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Det er ufatteligt.

• Dette emne har 96 svar og 30 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 2560 times
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 97 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Så er jeg ude, og man tror ikke sine egne øjne. Tunge skyer driver ind over.

Så tager man en prognose på DMI, og de har så lige ændret mening, så tingene ser sådan her ud nu.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, jeg får hjerne kvababer.

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

Så skal Mejer måske tidligt op på tirsdag, sådan ved en 3-4 tiden Approve

Jesper G.

mejer
        Deltager
          • Super Nova

Jeg tror på Mejer, er ved at få spasmer over det her vejr. Jeg droppede sidste års sæson, for at få lavet observatoriet ordentligt færdigt, så jeg var 100% klar til denne sæson.

Og så laver vejr guderne sådan en svinestreg. Jeg tror snart jeg vil bruge kikkerten til at observere fugle med om dagen.

NOT NOT NOT

Lad os nu bare få en enkel ordentlig aften, til at dulme abstinenserne.

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Hmmmm…stadig stjerneklart her. Skal til,at putte ungerne nu. gad vide om jeg når, at lave en ordentlig driftallign på terrassen bagefter?Ermm

Mvh

Michael

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Du falder garanteret i søvn sammen med ungerne Michael, og så kan du rive dig i håret af bar ærgelse bag efter Wink

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Michael, du har fin himmel til ca.22.00

Så det er bare med at komme i hug, hvis der skal testes.

palle.b.
                Deltager
                  • Nova

Big%20smile Hi Hi jeg fik lige luret et par Mér og skimtet lidt til jupitter, men så kome der også skyer her ØV – men det var nu skønt at få rørt kikkerten Star

michael.bertelsen
                  Deltager
                    • Nova

Woau!…jeg er ude herfra……lige nuStar…madpakkerne og oprydning må vendte

Mvh

Michael

nive
                    Deltager
                      • Super Nova

TommyF wrote: Tak, men der var meget diset, kan også tydeligt ses… hvad har du optaget?

M45 og Iris tågen , Billeder kommer senere .

kallenator
                        • Planet

Woot, sol på dagen og stjerner på kvelden!

Tåken derimot, den er både tykk og våt. Så noe stjerne titting blir det ei…

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Fik ca 45min så kom der REGN… Ikke nogle billeder at vise, da jeg bare lavede matriale til ny DVD-serie.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

MStauning wrote: […] ny DVD-serie.

Question Thumbs%20Up

Mvh,
                            Bjørn

lehmann
                              • Super Giant
                              Det blev allerede overskyet kl. 20 i Ringsted.

Jeg havde rigget hele udstyret til og begyndte at skyde løs på M57. Jeg begyndte at undre mig over hvorfor ringen blev svagere og svagere for hver eksponering indtil jeg fik kigget op på himlen. Den eneste stjerne jeg kunne se var Vega Ouch

Så det blev kun til et brugbart billede nemlig det første.

2mas
                              Deltager
                                • Nova

Ja, der må snart godt komme nogle lidt større huller i skyerne(læs: skyfrit), for dette er da så deprimerende som noget kan være….

mstauning
                                Deltager
                                  • Black Hole

Bjørn – Det er fordi jeg har lavet noget om hvordan man bruger MaxImDL4 engang, som et online kursus. Dette er nu lavet til et par DVD’ere, også selv om billede kvaliteten ikke blev den bedste.

Nu er der så kommet MaxImDL5, som der er en del der er skiftet over til. Derfor er jeg gået igang med at lave matriale til en ny serie, omkring hvordan man bruger MaxImDL5. Denne gang bliver det så bare ikke lavet som et online kursus (altså hvor folk kan se hvad jeg laver, mens jeg laver det og derved heller ikke komme med spørgsmål undervejs), men tilgengæld bliver det optaget i HD. Dog med undtagelse af optagelser som bare viser hvad monteringen forestager sig og lign, men skærm billedet bliver.

I det jeg har lavet om MaxImDL4, er der også nogle der ikke er så glade for at jeg får brugt genvejs taster. Derfor sidder jeg lige nu og roder med hvordan, jeg kan fremhæve museklik og evt give lyd på tastetryk. Samt kan jeg bruge mig PC’s indbygget mic (nej)… Og hvor ringe kan jeg stille lyden til, også videre også videre.

Dertil kommer at jeg også vil dække brugen af Astrometry til at ramme via MaxIm, og senere også MaxPoint. Ved endnu ikke om jeg også laver et afsnit om T-point!!

Men mon ikke sådan noget kommer an på hvad der forespørges til ?

Jeg laver en tråd om det lidt senere, så jeg kan få alt det med man gerne vl have mig til at dække.
                                Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 97 i alt)
                                • Emnet 'Det er ufatteligt.' er lukket for nye svar.