Det er ufatteligt.

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Det er ufatteligt.

• Dette emne har 96 svar og 30 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 2561 times
Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 97 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Har skam brugt tiden fornuftigt og trænet lidt med mit nye 500d og de funktioner den har og PC styringen af den Approve

Så i en artikel i går at i November havde vi 3 timer med sol Geek

lars
        • Planet

Er der ikke et eller andet teleskop online på nettet hvor i kan få data fra billedsensoren som kan tage de værste abstinenser når i bearbejder dem?? 😉

mikkellund
          • Giant

Kan det passer, komme der hul i det grå loft på søndag:

Meeen som metallica siger:
          Then it comes to be that the soothing light

At the end of your tunnel

Was just a freight train comin your way

Håber meget på at få testet det nye udstyr.

Finn
          Deltager
            • Neutron star

Nå, så er der lidt håb forude her på vestfyn så Kim kan komme ud og lave V-kurver, det kiksede jo sidst da han havde sat næsen op efter det, skal selv ud at lege lidt med MaxPoint ( hvis jeg i det hele taget kan huske noget ??? )

Finn2009-11-14 09:23:37

mejer
            Deltager
              • Super Nova

MMMMMMMMMMMMMMMMMM MaxPoint Super.

Tror der bliver lidt hul i skydækket i aften ved 21 tiden.Clap

mikkellund
                • Giant

Så er de tilbage, stjernerne på himlen. Det er godt nok meget diset, 7stjernere ses om en vattet klump. Men i et håndhold first light med min nye 80mm søger viste fint den både m45 og 31 i deres funde udstrækning og lidt til. SUPERThumbs%20Up
                MikkelLund2009-11-14 22:11:24

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Tak for infoen, gik på altanen lidt senere og der var stjerner MEN med et skylag, satte dog op alligevel med det tog tid da mit system er lavet om, har lavet en ‘kurv’ til elektronikken så jeg nemmere kan udskifte guide scope og flytte tubus uden elektronik og sætte ‘kurven’ på med en skrue, så det skulle jeg lige lære først, guide scopet skulle fokuseres og centreres med resten, 550D det samme, og så skulle PC med diverse COM drillerier ordnes,, men det lykkes.
                  Desværre kom skyerne i mens, men jeg ventede på altanen og ca ved 01:30 var himlen fri så jeg kunne teste eos’en, super, alt virkede Thumbs%20Up

joergen.k
                  Deltager
                    • Nova

550d ny modelWink

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Det var sent på natten Jørgen Sleepy men der var Star over det hele Wink

joergen.k
                      Deltager
                        • Nova

stjerner hvad er det Censored

Kan godt se dine problemer med digi 4 og captureprogrammer,mon ikke de kommer

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Jo, de er på vej, AstroArt, eks bruger Eos Utiliy som capture, men det
                          virker, der er lidt drillerier mellen diverse software, men det kan
                          vist ikke være anderledes med så meget der skal samkøres på en gang på
                          første aften, men det virkede det hele,, godt man har tilegnet sig lidt
                          erfaring, eller ville man stå hovedrystende mange gange….

Her er et skud fra i nat i Brøndby, SOM vanlig, se venligst bort fra
                          baggrundsstøjen, den er vanvigtig her i Brøndby, ved ikke om det er
                          alle de motorveje der slanger sig rundt her og BIF stadion osv…

Har ikke helt styr på billederne endnu, med ca 1x265sek og 10x70sek i iso 800, direkte gennem 120mmED, kan slet ikke se coma trods den store chip…

Link til 265sek billedet i RAW TIF !!! 90 MB
                          http://www.tommy-friis.dk/test/IMG_0017.TIF

Og til CR2 formattet kun 22 Mb
                          http://www.tommy-friis.dk/test/IMG_0017.CR2

TommyF2009-11-15 15:55:24

nive
                          Deltager
                            • Super Nova

HEJ TOMMY Nice shot . M42 en tåge jeg aldrig bliver træt af , jeg var også ude til ca 3.00 så de findes de StarStar .

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Tak, men der var meget diset, kan også tydeligt ses… hvad har du optaget?
                              TommyF2009-11-15 17:32:37

mejer
                              Deltager
                                • Super Nova

HEY, JEG KAN SE STJERNER. (ALTSÅ NÅR JEG GÅR UD I INDKØRSLEN).

Så skal der godt nok stilles an i aften. Om jeg så kun får set Polaris, så skal dyret startes op.

FEDTClap

mortenb
                                Deltager
                                  • Super Giant

Næsten skyfrit, men smådiset og meget fugtigt på djursland, men en tur ud må være et must.

Thumbs%20Up
                                Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 97 i alt)
                                • Emnet 'Det er ufatteligt.' er lukket for nye svar.