› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Det er bare LØGN
- Dette emne har 62 svar og 20 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 1 måned siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 4314 times
-
ForfatterIndlæg
-
9. november 2016 kl. 08:48 #153652
munkholmDeltager- Neutron star
Jeg kan simpelthen ikke fatte det – trump som præsident – der led min tro på det amerikanske folk lige et alvorligt knæk
En demagog, en hadprædikant, jeg fatter det ikke, må de højere magter beskytte os med den mand med fingeren på knappen
Min kone er lige taget på arbejde med sort bind om armen
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
9. november 2016 kl. 09:02 #153653
chris_hDeltager- Super Nova
Trump og Putin…bare å begynne å bygge bunkeren i hagen…
9. november 2016 kl. 09:47 #153654
outlookDeltager- Super Nova
Tja, og det skyldes den udprægede politikerlede blandt den alm. befolkning som Clinton også kalder nogle “bedrøvelige typer”. Den slags udtalelser gør mig selv harm i filten.
Fakta er at disse bedrøvelige typer har haft nogle rigtig dårlige år sammenlignet med middelklassen. Disse typer har lidt nok hvad enten de er sorte eller hvide med truckerkasket og det hele.
Da de samtidig også udgør en væsentlig del af vælgeroplandet forrykkes balancen lige pludselig trods exit polls og andre målinger. Selvom 48% og 46% ikke umiddelbart siger så meget, så er antallet af valgmænd afgørende og her er der bare absolut flertal til Trump og co.
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting9. november 2016 kl. 10:06 #153657
astrojensenDeltager- Neutron star
Shit, det havde jeg aldrig forestillet mig. Nu er der panik på derover. Man kan vel hævde, at det er en sejr for demokratiet, men en sejr for intelligens og humanisme er det godt nok ikke.
Thomas, Bornholm
9. november 2016 kl. 11:46 #153662
Frank LarsenModerator- Super Nova
Tja, Demokratiet har talt – det må man respektere.
Må sige jeg sover faktisk lidt roligere nu – Clinton lagde op til en meget hård linie overfor russerne – nok er Trump en klovn, men han står for en noget mere afdæmpet udenrigspolitik som jeg hører det.
OG egentlig tror jeg også det vil lykkes ham at skabe jobs til bunden af det amerikanske samfund.Men min pengepung og pension er sgu ikke glad og stakkels miljø og sundhed i USA – firmaet jeg arbejder i bliver nok hårdt ramt da vi er igang med et eksport eventyr til USA.
Og han bliver en Elefant i et glashus når han begiver sig ud på den internationale scene – der er en flok rådgivere der får mega travlt nu.Men skal man være lidt egoist – så vil det være en god ide at handle astronomigrej i USA i den kommende tid, Dollaren er faldet og vil nok gøre det i nogle dage endnu mens der er panik på de økonomiske markeder.
FrankLarsen 2016-11-09 10:48:03 9. november 2016 kl. 12:56 #153666
jesperDeltager- Neutron star
Jeg er enig med Frank. Hvis vi ser på den politik de to står for i stedet for bare at gentagne mediernes propaganda, så står Hillary for fortsat og udvidet magt til oligarkiet, big business, big banks og Militærindustrien. Hun ønsker også en militær konfrontation med Rusland, som vil ende i en atomkrig. Ikke at hun ønsker atomkrig men det vil det ende med.
Det er mere uklart hvad Trump vil gøre, i og med at han ikke har en politisk track record. Men han har sagt at han vil tale med Putin og med Kina. Så Trump er sandsynligvis bedre for verdensfreden. At han så er en ren tosse på mange andre områder er en anden ting.
Selv havde jeg helst set Bernie Sanders vinde, og mon ikke der er mange demokrater der har lyst til at sparke sig selv lige nu over at han skulle ryddes af vejen.
9. november 2016 kl. 13:39 #153669
jonas.cDeltager- Super Giant
Jag är helt eniga med er båda Frank och Jesper.
Ryssland hade inte accepterat den konfrontationspolitik jag är rädd HC hade fört.Önskar dock, precis som du jesper, at Bernie Sanders hade vunnit över HC i primärvalen. Då hade säkert han blivit president./Jonas9. november 2016 kl. 13:46 #153671
Clinton-tilhængerne har tabt massivt på at rydde Bernie af vejen. Der er nemlig mange, der har stemt på Trump i ren protest, fordi de hader Hillary. Lige præcis af de årsager, du nævner: Magt til eliten, big business, bankerne, Pentagon, etc.
Jeg er bare rigtig bange for, at Trump vil jokke så meget rundt i spinaten, at han ender med at gøre stor skade. Min tiltro til hans evner kan ligge på et meget lille sted. Man kan håbe, at Kina og Rusland kan få ham styret så meget, at han ikke totalt smider alt, hvad der hedder miljø og natur i skraldespanden. Kina har allerede været ude med massiv kritik af hans klimaforandringsbenægtelser.
Jeg spørger mig selv – og jeg er ikke alene om det – om at oligarkerne vil forsøge at få ham decideret myrdet, hvis de ikke kan styre ham. Man kan frygte det, for det vil nærmest kunne udløse en borgerkrig, eller i hvert fald voldsomme opstande.
Thomas, Bornholm
PS: Jeg bryder mig ABSOLUT heller IKKE om Hillary.
Astrojensen 2016-11-09 12:48:13 9. november 2016 kl. 14:11 #153677
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
I sin tale her til morgen lød den kommende præsident en del mere
forsonlig end under valgkampen, hvor vi fik et godt indtryk af, hvem
personen Donald Trump er. Indtrykket er ikke overvejende positivt, for
han kan være meget hensynsløs, og tilsyneladende også ret impulsiv,
hvilket ikke er en god egenskab for en mand, der har adgang til at
“trykke på knappen”.
Nu må vi se, om han får gennemført de ting, som han talte om i
valgkampen – bygge en mur, trække produktion som er flyttet til
udlandet tilbage til USA, afskaffe ObamaCare og få flere i arbejde.
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
9. november 2016 kl. 14:47 #153679
Hvis han og de amerikanske arbejdere tror, de kan skaffe industriarbejdspladserne tilbage, så er de himmelråbende naive. Selv kineserne går i stor stil over til robotter nu, fordi deres lønninger er for høje. Og en fattig arbejder uden uddannelse har ikke kvalifikationer til at betjene robotter, det har kun dem med højere uddannelser, så de fattige bliver snydt igen.
Thomas, Bornholm
9. november 2016 kl. 16:12 #153681
RudiDeltager- Neutron star
9. november 2016 kl. 17:03 #153685
Ja, det lyder jo fint, men igen: Det giver ikke de fattige meget at lave.
Thomas, Bornholm
9. november 2016 kl. 17:04 #153686
jesperDeltager- Neutron star
Putin har allerede været ude i dag og sagt at han ønsker at normalisere forholdet til USA. Det har Trump også givet udtryk for i valgkampen. Hvis vi kan få afsluttet anden udgave af den kolde krig og dermed undgå en varm krig er det det hele værd.
9. november 2016 kl. 18:54 #153688
Lars MalmgrenDeltager- Super Nova
Astrojensen wrote: …, det har kun dem med højere uddannelser, så de fattige bliver snydt igen.
Thomas, Bornholm
Med udgangspunkt i Danmark.
Fortæl mig så lige, hvordan man er blevet SNYDT, når man selv har valgt IKKE at tage en uddannelse ud over gymnasie/HF/HTX etc. ??????Jeg har en gl. gym ven, som ikke gad at læse videre og som i dag sidder og ytre lignende holdning fordi han kun kan få lavtlønnede jobs.
Jeg har andre bekendte, som valgte at droppe ud af uni, fordi de hellere ville sidde og drikke bajere til foldboldkampe osv, og som i dag ytre lignende holdning.IMO er det er total absurd opfattelse !!
Det eneste grundlag for at kunne bruge ordet snydt i denne sammenhæng, er at man har snydt sig selv!Kontinuerlig uddannelse er det vigtigste overhovedet, og det har det været lige siden mennesket huggede den første flinteøkse!
9. november 2016 kl. 19:47 #153690
outlookDeltager- Super Nova
YOU ARE SO F…… RIGHT!!!!
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Det er bare LØGN' er lukket for nye svar.