Der var engang

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Der var engang

• Dette emne har 13 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 9 måneder siden af clauskaf. This post has been viewed 439 times
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

munkholm
    Deltager
      • Neutron star

et observatorie, men nu er det desværre slut.

Det var ikke med glæde at obset blev pillet ned i Lørdags, men lysforureningen gjordet det umuligt at bruge det længere. Jeg kan dog stadig stille op bag skuret, hvis det skal tages noget smalbånd. Ellers går turen til Avnø hvor os, der er tvunget i landflygtighed, mødes.

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Det var da et trist syn

mvh
        Lars

clauskaf
        Deltager
          • Nova

Det er rigtigt kedligt at høre, at en tåbelig kommune sætter noget helt unødvendigt kraftigt lys op på nogle stier, hvor langt mindre kunne gøre det samt at du har været offer for en emsig nabo

Hilsen Claus

Peter
          Deltager
            • Main Sequence

Det er ualmindelig trist læsning, Bent.

allan_razz
            Deltager
              • Moon

Trist at det må gå dig sådan Bent. Jeg har også måtte lide under det offentlige udskiftning

af gamle lamper til NYE SUPER KRAFTIGE LED fra to sider da jeg har en hjørne grund. .

Har ikke været ude det sidste år af sammen grund.

munkholm
              Deltager
                • Neutron star

Tak for sympatien. Obset har ikke været brugt i hele denne sesson så jeg er blevet ret glad for turene til Avnø, men savner selvfølgelig lige at kunne smutte ud i haven og være igang på 5 min. Ingen tvivl om at vi flytter når konen går på efterløn.

jakob1234
                Deltager
                  • Nova

Ærgeligt at høre Bent – håber du får mange gode ture til Avnø

munkholm
                  Deltager
                    • Neutron star

Tak Jacob, i gode venners selskab, og de fine data er det turen værd

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

hej bent

Ked af at høre om nedlæggelsen

morten

Rudi
                      Deltager
                        • Neutron star

Øv, ærgerligt. Kan du ikke finde et andet hjørne i haven i skygge for direkte gadelys?

/Rudi B. Rasmussen

viggo.t
                        Deltager
                          • Super Giant

Bundærgerligt. Men det var jo hvad man kunne forvente med de nye belysningtyper. De er billige i brug, og så kan man bruge mere for de samme penge. Håber du får godt vejr hver gang du er på Anvø.

Hvad med smalbånds foto?

Mvh Viggo

munkholm
                          Deltager
                            • Neutron star

Takker

Er begyndt at stille op bag garagen hvor der ikke er nogen direkte lys, men dig kun til smalbånd, og lidt test af udstyret. Lrgb vil fremover kun ske LANGT fra byen.

Kvaliteten fra Avnø, eller lign. sted er noget helt andet er fra Ballerup, også fra før de nye lamper, så jeg har ikke lyst til at gå tilbage i kvalitet, for hvem vil gå tilbage til en fiat når man har prøvet en luksusflyder

outlook
                            Deltager
                              • Super Nova

Ja, LED er billigt og lysstærkt, men desværre også lysforurenende. Og lige ud for mit soveværelse er der kommet nyt lys. Ikke noget jeg ubetinget har “drømt” om. I protest smed jeg en havesæk over lyset, men det var jo kun en stakket frist.

Men nu er jeg lige glad, jeg sover alligevel. Der hvor jeg observerer er til den modsatte side ud over fællesarealet, hvor der ikke kommer noget “nyt” lys, heldigvis. Men man bør gøre myndighederne opmærksom på at der altså er nogle, der interesserer sig for nattehimlen.

Hilsen Leif,
                              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

clauskaf
                              Deltager
                                • Nova

Jeg mener at dem der står for belysningen har et ansvar for at det ikke generer, de skal lave afskærmning, hvis det f.eks.lyser direkte ind i folks soveværelser

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
                              • Emnet 'Der var engang' er lukket for nye svar.