Den obligatoriske undskyldning….

Fora ASTRO-FORUM KØB & SALG, FORHANDLERNYT Den obligatoriske undskyldning….

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 9 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 423 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

astrojensen
    Deltager
      • Neutron star

…For det dårlige vejr, der sikkert snart sætter ind, er hermed givet.

Men jeg var endda flink at vente, til de lyse nætter var begyndt!

Nu får vi se, hvor slemt det bliver. Det er kvali-grej, jeg har købt, selvom det ikke er et teleskop. Jeg har investeret i et Baader Hartholz stativ til min EQ-6 (som nok skal moddes med nye lejer) og en Baader Maxbright binoviewer. Pris ialt, noget over 5k, inklusive fragt.

Nogle af jer vil måske smile lidt overbærende af et så relativt beskedent indkøb, men jeg har ikke haft ret mange penge i flere år og har ikke købt en kikkert eller et okular (men dog lidt bøger) i over tre år. Nu har jeg endelig fået skrabet lidt sammen til lidt godt grej, så øjeblikket skal nydes! Jeg var godt nok begyndt at blive lidt træt af stativet til min EQ-6, det var langsomt begyndt at selvdestruere… Og en god binoviewer har stået på ønskelisten i mange år.

Håber ikke vejret bliver alt for slemt.

Thomas, bornholm

hoest
      Deltager
        • Nova

Thomas du skulle nu komme her over til Evil%20Smileøen en gang imellem i stedet for at købe noget der kan kigge heroverWink Tillykke med det nye legetøj

cjden
        Deltager
          • Planet

Her i Dyssegård har der været mørke skyer på himlen siden jeg købte mit Qcam 5 for en måned siden , og det kostede kun små 1600 kr. For de 5K… tror jeg Bornholm står foran en kold mørk sommer

Men tillykke med det nye grej – det kan jo godt nydes indendørs CJDEN2010-05-19 22:21:02

Meade LS6 ACF
          Astro 2" Diagonal / Meade monitor / Stella Wi Fi
          Baader Hyperion range of 1.25” eyepiece’s
          Meade XWA 5000 range of 2” eyepiece’s
          and some other stuff to complicate things

lehmann
            • Super Giant

Jeg har købt en Laserkoliminator, Baader comacorrecter, Chesire okular og et IDAS LPS filter samt et Lunatico guidescope.

Især mit guidescope er forhekset hver gang jeg tager det i brug kommer der skyer.

outlook
            Deltager
              • Super Nova

Ja, tillykke, og her i det jyske ser det alligevel til at blive varmt og solrigt trods indkøb. Der er alligevel nogle stykker der bruger bino selvom det efter min overbevisning mest er tyskere der har hang til stereoskopisk syn i kikkerten.

Hilsen Leif,
              “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

Anonym
                • Super Nova

outlook wrote: Der er alligevel nogle stykker der bruger bino selvom det efter min overbevisning mest er tyskere der har hang til stereoskopisk syn i kikkerten.

Mest tyskere!!! Big%20smile det må være fordi der er så få visuelle observatører i DK. Amerikanerne er også vilde med det. I fald du ikke har prøvet binoviewing før, skulle du prøve det!! Det er vanedannende Wink

nive
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Thomas tillykke med det nye astro grej

astrojensen
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej venner og tak for venligheden.

@Høst: Jeg regner med at komme til MAF til efteråret.

@CJDEN: Det var nu ikke det, der var meningen, men selvfølgelig kan jeg da sætte det op i stuen…

@Outlook: Det er rigtigt, som natteravn siger: Binoviewing er stærkt vanedannende! Og hvorfor er vi i øvrigt ikke flere visuelle observatører i Danmark? Eller gemmer de sig bare?

@nive: Tak Nils.

Thomas, Bornholm

PS. Kommunikation og lignende er iøvrigt super professionelt hos Baader Planetarium. Fuld rapport kommer når grejet er betalt og kommet frem. De har ikke krævet penge endnu, de ville først lige se, om de havde det hjemme og derefter pakke det og først da, ville de kræve betaling.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Den obligatoriske undskyldning….' er lukket for nye svar.