Den hurtige kikkertløsning

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Den hurtige kikkertløsning

• Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år siden af palle. This post has been viewed 577 timesb. This post has been viewed 577 times. This post has been viewed 577 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

bjoern.andersen
      • Main Sequence

Hej,

Det danske vejr har jo længe været meget dårligt for stjernekikkeriet, så for at udnytte de få huller i skyerne som trods alt dukker op, har jeg – for dog at kunne kigge lidt, lavet mig en ny “Takahashi opstilling” til min Nikon 12 x 50 håndkikkert.

Måske en ide for andre amatørastronomer som begynder at ryste på hænderne – og så alligevel ikke kan se så meget.Wink

God weekend

jeppe
      Deltager
        • Super Giant

Hej Bjørn,

Jeg er selv en stor fan af de hurtige grab-and-go opstillinger. Det er min erfaring, at de i praksis bliver brugt langt oftere end de større og mere komplicerede setups. Der er alt for mange aftener, hvor man ikke lige orker at bruge en halv time på at sætte op, når der kun er enkelte huller i skydækket. Men med et grab-and-go setup er man i gang på under ét minut, og så er det langt mere overskueligt.

palle.b.
        Deltager
          • Nova

Ja det er mulighvis det mest poitive der ved skydækket. – man finder på noget andet, der dog lugter lidt af astro 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Den hurtige kikkertløsning' er lukket for nye svar.