Hej Jacob, det jeg mente var hvad du gør i de forskellige programmer, og forresten den anden aften tog jeg nogle billeder af M101, samt ligeså mange og lange darks, og kan se at det har hjulpet meget,
Min Atik 285 kan ikke styre gain osv, det er låst fra Atik’s side, kunne eks i starshot køre med sliderne i gain/offset, men ikke på min Atik, det er så heller ikke nødvendigt.
På de fleste deepsky CCD kameraer er forstærkningen sat på det otimale niveau i firmware og kan ikke brugerjusteres. Det er heller ikke nødvendigt, som Tommy siger. Video og planetkameraer har næsten altid justerbar gain og DSLR kameraer har det også (ISO).
Nej der er ikke noget mystik her.-Qcam kameraerne har alle dette gain -offset system, udviklet af Tom an der Eede. Atik eller Artemis bruger ikke dette system men er optimeret til højeste ydelse, som Jesper skriver. Jacob: m.h.t. stackning og drizzle, hot pixels fremkommer ikke p.g.a. metoden men skal vel fjernes i den enkelte rawframe.-Det undrer mig at der er så mange hotpixels, det plejer der ikke at være med denne chip. Ellers flot start på billedet.