Dæmonen

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Dæmonen

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år siden af jakob1234. This post has been viewed 438 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle 😀

Endeligt fik jeg klar himmel længe nok til at tage denne – var egentligt gået i gang med spagetti nebula, men den er for svag til mit setup.

Derfor har jeg taget M78 og området omkring, som jeg syntes ligner en dæmon.

Det består af 4 timers 5min subs og 1 times 1 min subs iso 200.

Lad mig høre hvad i syntes 🙂

http://astrob.in/333039/0/

Øystein
      Deltager
        • Giant

Ja, det er noe dystert over dette motivet med alt det bekmørke støvet og formasjonene dette danner. Mange flotte detaljer i det sentrale av bildet.

Mvh Øystein

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Mange tak øystein 🙂 Det undrer mig jeg ikke har set flere billeder af denne før, når nu den er så flot som den er – meget dramatisk med mange flotte kontraster og overgange 🙂

chris_h
          Deltager
            • Super Nova

Flot bilde og god behandling

John
            Deltager
              • Nova

Det ser rigtigt godt ud – det kan du kun være tilfreds med og iøvrigt også en fin tv-debut fra baghaven!

jakob1234
              Deltager
                • Nova

Mange tak Chris og John 🙂

@ John – Det var sjovt du så det indslag – Jeg overvejede at smide linket på her, men jeg ville ikke opfattes som at det skulle være pral.

Mht. billedet: Jeg Håber at kunne samle 5 timers data til – så er jeg oppe på 12 timer, og så burde den sidste støj være væk 😀

Nu må vi se om det bliver næste sæson, jeg vil gerne have m51 i kassen med min barlow igen, og denne gang lægge MANGE timer i. Sådan som vejret ellers har været, tror jeg ikke det bliver til mere end 1/2 endelige billeder i år.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Dæmonen' er lukket for nye svar.