Delvist klart søndag den 13/1

Fora ASTRO-FORUM OBSERVATIONER OG VISUEL ASTRONOMI Delvist klart søndag den 13/1

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 1 måned siden af jens. This post has been viewed 23 timesjacobsen. This post has been viewed 23 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Hej Allesammen.

Det er delvist klart i Egeskov. Jupiter er fremme, og GRS er lige kommet ind på skiven. Seeingen ser ringere ud end fredag, men mange detaljer synlige.
      16″eren jagter komet ISON igen…

Andre ude?

mvh
      Jens

henningmn
      Deltager
        • Moon

Hej Jens

Ja jeg er ude med min lille 4″ og jupiter samt de 4 måner ligger rigtigt fint i den, har dog ikke taget computer og cam med ud, men min søn blev rigtigt glad for at se jubiter, har dog fået et par billeder hvor at står og kigger på jubiter 🙂

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Er det altid klart i Sønderjylland?

Thomas, Bornholm

jens.jacobsen
          Deltager
            • Neutron star

Hejsa.

Tja klart og klart. Der kommer lidt skyer ind imellem, men det er da brugbart. Lidt generende vind, men det går når optagelserne er til fotometri.

Jeg tror såmænd ikke der er flere klare eller delvist klare nætter end andre steder, det handler vel bare om at få udnyttet chancerne og få slidt nogle kikkerter!

mvh
            Jens

astrojensen
            Deltager
              • Neutron star

Jeg synes, der går lang tid imellem her. Sidst det var klart var vist før jul…

Thomas, Bornholm

henningmn
              Deltager
                • Moon

Ja det er trist Thomas, men det er fint vejr lige pt, men nyder det i fulde drag når chancen er der 🙂

astrojensen
                Deltager
                  • Neutron star

Ja, man skal nyde det, når man kan.

Thomas, Bornholm

jens.jacobsen
                  Deltager
                    • Neutron star

Det er nok klart, men jetstrømmen ligger og bølger over os. Seeingen var oppe og snuse til måske 3½-4 stykker, men faldt ned til 1½-2 på fem-ti minutter….

Er lige ovre og kigge på den klareste komet, Linear. Den er næsten stik syd nu, og burde kunne ses i en 20X80.

mvh
                    Jens

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Delvist klart søndag den 13/1' er lukket for nye svar.