Dejligt sted, meeen

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Dejligt sted, meeen

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 7 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 130 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

SÅ har jeg ferie på Mors, har udstyret med(ca 2 år siden det har kørt), flotteste blå himmel
      hver dag,,, men,, havgus HVER nat,,, så ingen stjerner at se nu på 8 nat….
      Tjaaa, måske bedre held næste års ferie LOL

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Yep, sådan er det ofte ved vestkysten om sommeren med vestenvind. Har lige været hjemme i barndomsbyen Thyborøn hvor der var havgus hele natten og dagen. Det er bedre når der er østenvind.

/Rudi B. Rasmussen

wieben
        Deltager
          • Nova

Hej Tommy,

Ja havgus lukke let en ellers skyfri himmel.

Jeg var i Klitmøller for at kitesurfe forrige weekend, og observerede samme tendens. Blå himmel om dagen, men jeg kunne ikke se nogle stjerner om natten fra campingpladsen, som ellers lå ret mørkt. Jeg havde dog ikke astro udstyret med….det havde krævet en trailer….og en del ekstra energi zzzZZZzzz.

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Hej alle

Er lige kommet hjem fra en uges sommerhus tur i Nørre Vorupøre.

Herligt sted, med masser af tyske skodkanaler på parabolen.
            Fik ikke set mange stjerner, da de først stod op da jeg var gået i seng.

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Hejsa alle

Jamen der er jo bare uheldigt, men udstyret bliver denne gang stående hos damen, så jeg kommer bare forbi diverse træf og siger goddag, måske en barndoor tracker, hvis jeg kan nå at lave en 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Dejligt sted, meeen' er lukket for nye svar.