Defekt i fil-upload

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Defekt i fil-upload

• Dette emne har 19 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 480 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter

john.st
    Deltager
      • Giant

Jeg får ErrMsg om forkert filtype, når jeg uploader et .jpg

Årsagen er alligevek ikke indlysende, selvom det hedder 0401147v1.f6.jpg

Jeg har selvfølgelig lavet en work-around ved at kopiere billedet på min disk og forsyne kopien med et nyt navn, B0401147f6.jpg men det virkede ikke.

Billedet er i jpeg-truecolor-format iflg min billedbehandler, 42,5 KiBJohn.St2009-03-16 01:46:18

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Umiddelbart ser det ud til at være det punktum der driller, men hvis du har prøvet
        med et nyt navn er det måske ikke det alligevel.

john.st
        Deltager
          • Giant

TommyF wrote: Umiddelbart ser det ud til at være det punktum der driller, men hvis du har prøvetmed et nyt navn er det måske ikke det alligevel.

Jeg har for en sikkerheds skyld udført en ‘convert to jpeg & rename copy’, eftersom mit UNIX-billedbehandlingsprogram ignorerer fil-extensions og i stedet læser i filen, bestemmer dens type og viser billedet, men det hjalp heller ikke.

Det hjalp heller ikke at konvertere til BW.

Derimod har jeg uden problemer kunnet uploade 2 andre billeder.

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Selve filen skulle vel ikke være beskadiget, eller den uheldigvis ligger lige på en defekt sted på din HD?

john.st
            Deltager
              • Giant

Not a chance – jeg har både kopieret og konverteret til jpeg og B&W og forsøgt med de forskellige filer, og eftersom jeg bruger UNIX, ligger filerne på forskellige tilfældige steder på disken, som regelmæssigt bliver testet med fsck.

Desuden har jeg ikke problemer med at vise samtlige eksemplarer i forskellige billedfremvisere.

Mig forekommer det helt uforklarlig uden brug af magi eller ved indgriben af Den Store Grønne Billedsluger.John.St2009-03-17 21:57:14

kubach
              Deltager
                • Super Giant

Du kunne prøve at uploade billedet til en anden tilgængelig server og linke via WWW.

Jeg kan heller ikke uploade billeder!!

john.st
                Deltager
                  • Giant

kubach wrote: Du kunne prøve at uploade billedet til en anden tilgængelig server og linke via WWW.

Jeg kan heller ikke uploade billeder!!

Det mærkværdige er jo, at jeg kan uploade billeder, blot ikke dette bestemte (heller ikke efter flere konverteringer), fordi forums filmanager ikke genkender billedtypen, hvorimod flere af mine billedbehandlings- og fremvisnings-programmer samt både Firefox (browser) og Thunderbird (mail) gengiver problemfrit.

Desværre går mit gemte link til billedet til et nu nedlagt site.

Måske kan forums filmanager ikke lide Halton Arp?

jeppe
                  Deltager
                    • Super Giant

Jeg har også oplevet en tilsvarende fejl. Jeg ville uploade en helt almindelig jpg-fil. Der var intet specielt ved den, men alligevel kunne jeg ikke få lov til at uploade den, uanset hvad jeg gjorde.

Jeg mistænker, at det er galleriet, der giver problemer. Der er nemlig kodet en speciel filmanager i den forbindelse. Og da der stort set ikke er nogen, der benytter galleriet alligevel, fjerner vi det nu og går tilbage til at bruge den normale filmanager. Forhåbentlig kan det løse problemerne med upload og filhåndtering.

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

Jeg har lige prøvet at uploade et par jpg billeder jeg tog på lidemark træffet. Det kan ikke lade sig gøre…Cry

jeppe
                      Deltager
                        • Super Giant

QCode holder påskeferie, så vi er nødt til at vente på dem. Vi skal ikke selv nyde noget af at pille i koden uden dem. Indtil da må vi desværre leve med fejlen Thumbs%20Down

jeppe
                        Deltager
                          • Super Giant

Jeppe wrote: QCode holder påskeferie, så vi er nødt til at vente på dem. Vi skal ikke selv nyde noget af at pille i koden uden dem. Indtil da må vi desværre leve med fejlen Thumbs%20Down

Jeg citerer lige mig selv her for at teste quote-funktionen. Der var et andet indlæg, hvor den åbenbar ikke virkede.

Tilføjet: Quote-funktionen virker. Det må være noget andet, der var gået galt.

Jeppe2009-04-10 19:13:37

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Kan tilføje Jeppe, at billede scroll også virker fint her nu, resten af indlægget bliver på sin plads.
                            TommyF2009-04-10 19:19:39

jeppe
                            Deltager
                              • Super Giant

Hej Tommy,

Det lyder godt. Det sjove er bare, at jeg ikke har fået ændret på stylesheet’et endnu. Så det må have været et eller andet på din pc, der drillede?

tommyf
                              Deltager
                                • Neutron star

Eller min hukommelse der driller, nok mest det Wink

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

Men dette indlæg Jeppe, der scroller hele indlægget med, både tekst og billede på en gang.
                                  http://www.astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=1349

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
                                • Emnet 'Defekt i fil-upload' er lukket for nye svar.