Deep space – Abell 1656

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Deep space – Abell 1656

• Dette emne har 9 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af xplode. This post has been viewed 86 times
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej allesammen!

Her er et af mine “off” projekter som jeg har skudt på de sidste par måneder hvis jeg enten ventede på et andet objekt, eller ikke havde andet.

Der er samlet 7½ timers subs af 10min hver – jeg er lidt i tvivl om jeg skal samle mere tid på det, altså vil det nytte noget?

Lad mig høre hvad i syntes – Og ja, som altid har jeg været ude med farveladenWinkBig%20smile

jesperk
      Deltager
        • Asteroid

Hvem er det blå spejlæg, øverst i billedet?

jakob1234
        Deltager
          • Nova

En spiralgalakse – kender ikke navnet Smile

Edit: NGC 4921

jakob12342017-03-31 23:43:11

jonas.c
          Deltager
            • Super Giant

Härlig bild! Vilket djup!
            /Jonas

clauskaf
            Deltager
              • Nova

Jeg kan ikke huske om du lægger spikes på kunstigt eller ej, jeg bryder mig ikke om denne Disney evt. effekt

dennis.torsten
                • Main Sequence

ClausKAF wrote: Jeg kan ikke huske om du lægger spikes på kunstigt eller ej, jeg bryder mig ikke om denne Disney evt. effekt

Kun et spørgsmål om smag og behag. jeg syntes at Jacob er knusende dygtig

Jeg glæder mig til meget mere fra ham

John
                Deltager
                  • Nova

Det ser godt ud Jacob og du har virkelig fået udnyttet de klare nætter!

jakob1234
                  Deltager
                    • Nova

Mange tak alle sammen – nej spikes’ne er “naturlige” og jeg elsker dem Smile selv om jeg godt ved de ikke skal være der.

Jeg håber lidt på at jeg kan nå at gå i gang med m106, men det ser ud som om løbet er kørt for denne sæson. Nu må vi se om det lige kan nås inden maj. Ellers syntes jeg denne sæson har været rigtigt god Smile

Jeg syntes det er vildt man rent faktisk kan se “redshiftet” det havde jeg ikke forventet.

clauskaf
                    Deltager
                      • Nova

Der er så absolut INTET i vejen med selve billedet Det er bare de spikes, men det må man jo “leve med” når man bruger kikkert med spider…

xplode
                      Deltager
                        • Nova

Godt bilde, men galaksene er veldig blå, dem skal være litt gulere og det er da du førstes ser effekten av redshift godt

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
                      • Emnet 'Deep space – Abell 1656' er lukket for nye svar.