Deep Learning: En kritisk vurdering

Fora ASTRO-FORUM NYT FRA VIDENSKABEN Deep Learning: En kritisk vurdering

Tagget: 

• Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 5 år, 8 måneder siden af Bjarne. This post has been viewed 560 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

Bjarne
    Moderator
      • Super Nova

Deep Learning: A Critical Appraisal

Gary Marcus

Although deep learning has historical roots going back decades, neither the term “deep learning” nor the approach was popular just over five years ago, when the field was reignited by papers such as Krizhevsky, Sutskever and Hinton’s now classic (2012) deep network model of Imagenet. What has the field discovered in the five subsequent years? Against a background of considerable progress in areas such as speech recognition, image recognition, and game playing, and considerable enthusiasm in the popular press, I present ten concerns for deep learning, and suggest that deep learning must be supplemented by other techniques if we are to reach artificial general intelligence.

https://www.kosmologi.eu/wordpress/?p=3911

Bjarne
      Moderator
        • Super Nova

Jeg havde først “pasted” indholdet ind i boksen; men alt forsvandt på mystisk vis ved klik på send. Jeg har nu i stedet lavet et link til min blog. Jeg deler forfatterens kritik af Googles “Deep learning”, som baserer sig på statistiske korrelationer uden årsag og virkning og derfor uden forskel mellem fortid og fremtid. Det er vanskeligt at forestille sig, hvordan en maskine kan navigere i et foranderligt miljø, hvis den ikke kan se forskel på fortid og fremtid. Hvordan kan man overhovedet tale om “intelligens”, hvis der ikke er forskel mellem fortid og fremtid?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.