DC motor med gear

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER DC motor med gear

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af palle. This post has been viewed 202 timesb. This post has been viewed 202 times. This post has been viewed 202 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Er der nogle som ved hvor man kan købe en (billig) ca. 5V DC motor med gearbox som vil være anvendelig til motorfocus? Og hvilken type skal man gå efter?

Jeg regner med at sætte den på med tandrem direkte til 1:10 fokusknoppen på fokuseren. Jeg har en FCSUB box som jeg vil bruge den til at styre den med.

Jeg kunne selvfølgelig købe en Orion Accufocus, som jeg bruger på mit andet teleskop, men over 500 kr, det må kunne gøres billigere selv, når Orion’en alligevel ikke passer på udtrækket og har ret meget backlash

Mvh

Søren

palle.b.
      Deltager
        • Nova

Anonym
          • Nova

Super! Kan du anbefale en til formålet?

palle.b.
          Deltager
            • Nova

Nej jeg har ingen erfaring med disse motore, men de ser ok ud og så handler Let Elektronik

private.

RS sælger samme motore men der skal man jo være moms reg. for at handle.

Men når man ser en Orion / SW fokus motor køre er det jo ganske langsomt, så det skal

nok være en med en “stor” ned gearing

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'DC motor med gear' er lukket for nye svar.