Daugård

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Daugård

• Dette emne har 43 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 10 måneder siden af astrojensen. This post has been viewed 1128 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
  • Forfatter

Rudi
    Deltager
      • Neutron star

Var lige i Daugård i dag, Vegavej, (er ved at sælge bil), hvem er det der bor her:

Holdte ind og bankede på – men ingen hjemme.

/Rudi B. Rasmussen

lindhard
      Deltager
        • Super Nova

Var du oppe ved Allan Hansen i Daugaard?

Er der noget der hedder Vegavej der?

mvh
        Lars

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Det ligner Rene Mejer’s kuppel?

lindhard
          Deltager
            • Super Nova

Jens.Jacobsen wrote: Det ligner Rene Mejer’s kuppel?

Ja, naturligvis, så er det Tranevej

mvh
            Lars

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Ja, vejen hed Tranevej. Jeg var på Vegavej 1/2 time før lidt nordpå.

/Rudi B. Rasmussen

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Det er mig der bor der. Og jeg var i Horsens og se Hr. skæg med sønnemand, så derfor ingen hjemme. Men det er da et gammelt billede, for træet i forgrunden blev fældet for ca 3 år siden.

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

Ja, billedet er hugget fra Google Streetview. Sjovt lige at “snuble” over et observatorie 😉

/Rudi B. Rasmussen

morten
                  Deltager
                    • Super Nova

En forsigtig kommentar

Skulle nogle snuble over mit observatorium, ønsker jeg ikke adressen nævnt her i et offentligt forum.

Rudi
                    Deltager
                      • Neutron star

Torben er velkommen til at slette denne tråd. Beklager hvis jeg, endnu engang, har jogget i spinaten

/Rudi B. Rasmussen

dennis.torsten
                        • Main Sequence

rudibr wrote: Torben er velkommen til at slette denne tråd. Beklager hvis jeg, endnu engang, har jogget i spinaten

Syntes jeg ikke du har ! Alle og enhver kan finde hvad som helst, hvis de virkelig ønsker det !

Og Mejer blev jo ikke sur over det Dennis torsten2017-04-10 14:25:39

spatzek
                        Deltager
                          • Super Giant

Man kan se mit observatorium fra oven uden de store problemer, men set udefra ligner det alle andre skure, da taget ruller den anden vej. Og nej, ingen problemer herfra. Har altid været fascineret af observatorier med stjernekikkerter.

outlook
                          Deltager
                            • Super Nova

Skulle nogen snuble over min altan, ønsker jeg heller ikke adressen nævnt, hverken i forum eller noget andet sted..

Hilsen Leif,
                            “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

morten
                            Deltager
                              • Super Nova

Bare for god ordens skyld. Min anmodning om ikke at offentliggøre adressen på mit observatorie var ikke ment som en kritik af nogle indlæg eller enkeltpersoner. Bare et ønske om ikke at få adressen nævnt her.

spatzek
                              Deltager
                                • Super Giant

Sådan har jeg ikke opfattet det. Det fede ved tiden er, at der er mange privatobservatorier i dag. Tilbage i 70erne var der ikke ret mange, og de professionelle var ufremkommelige. Men det skulle ikke forhindre mig i at opsøge det alligevel. Min astronomiske mentor blev E.V. Petersen, som var en af de legendariske amatører, der satte sit præg i mange år. E.V var privat ven og arbejdskollega med min morfar, så selvom min morfar var død flere år før, så var det nok en nemmere tilgang til E.V. end de fleste andre. Med E.V blev jeg dus med Østervold refraktoren de mange aftener, jeg fik lokket ham til solo seancer. Så jeg fik lært udstyret, så det var nemt, da vi nogle år senere gik igang med Rundetårns observatoriums genåbning. E.V. var en rar mand, med en fin humor og syn på livet. Historierne om dem, som han har mødt og kendt, var underholdende og vildt spændende, fra Hertzprung over Strömgren´s til Luplau Janssen og kvinden over dem næsten alle, Julie Vinter Hansen.

morten
                                Deltager
                                  • Super Nova

hej Lars

Virkelig spændende historie. Det må være en gave at kende en som E.V. Petersen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 44 i alt)
                                • Emnet 'Daugård' er lukket for nye svar.