Dårligt vejr på vej…

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Dårligt vejr på vej…

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af nightsky. This post has been viewed 151 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jens.jacobsen
    Deltager
      • Neutron star

Så kom mit nye okular til C14’eren. Og naturligvis dårligt vejr på vej… Beklager meget.

Det var egentligt Niels’s skyld, da han kom til at friste mig med sine mange super tilbud på starparty. Jeg var lidt langsom i optrækket, men heldigvis var det ikke solgt.

Det er sådan et, som jeg var heldig at få kløerne i

http://www.televue.com/engine/TV3b_page.asp?id=22&Tab=EP_EPO-35.0

Okularer med meget stort felt har jeg egentligt aldrig været særligt begejstret for, jeg har en del Naglere, som jeg ikke bruger så meget. De okularer jeg bruger mest, er en serie Vixen LVW okularer. De slutter dog ved et 22 mm ( i min ejendom). Her syntes jeg at Panoptic’et ville være en forlængelse som i kvalitet lever op til Vixen okularene og måske endda lidt mere. Og jeg må sige at Tele Vue som sædvanligt ikke skuffer. Bare at se på et Panoptic er jo dejligtSmile

Nu mangler jeg lige et par klare aftener til at nyde M13 etc med C14’eren..

mvh
      Jens

bjoerk.jensen.nova
      Deltager
        • Giant

Savle savle savle.

Med sådan een behøver du ikke undskylde det “dårlige” vejr ret længe. Det bliver snart godt igen. Glæder mig til at høre om M13 oplevelsen ☺

Clear Sky’s Bjørk Jensen ***nova2016-09-17 10:34:45

jens.jacobsen
        Deltager
          • Neutron star

Hej Bjørk.

Ja, jeg stod jo og kiggede på sagerne på Niels’s bord på Starparty. Men kunne ikkte helt tage mig sammen der. Skulle lige tænke over om jeg virkeligt kigger nok visuelt til at retfærdiggøre det fine okular. Men ja, kom jeg frem til…

Så nu mangler blot vejret.

mvh
          Jens

hoest
          Deltager
            • Nova

Hej Jens og Bjørk.
            Det er min skyld med vejret. Jeg købte en 20mm Nagler 82gr og en 3,7mm Ethos 110gr ,og ikke for at glemme en helt ny Qcam 10er som bliver mit nye obscam.

thommy
            Deltager
              • Giant

Jeg har vist også noget af skylden. I går ankom min nye EQ8 – gad vide hvornår jeg får tid til at sætte den op Geek
              /Thommy

nightsky
              Deltager
                • Neutron star

Tillykke til alle

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Dårligt vejr på vej…' er lukket for nye svar.