Dårlige månebilleder

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Dårlige månebilleder

• Dette emne har 5 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af mejer. This post has been viewed 124 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hej alle.

Var ude søndag aften og tage en del frames af en halvmåne. Dog led jeg voldsomt af varmeflimmer. Faktisk så meget, at månen mest af alt lignede et flag der blafrede på skærmen. Det skyldes nok den lave højde på månen, og så de hustage jeg skød ud over.

Men vil lige vise jer dem alligevel.

100 frames. Orion ssss1, 0,5 telekompressor, 0,01 sek. ekspo., UV/IR cut, Meade moon filter.

200 frames. Orion ssss1, 0,5 telekompressor, 0,01 sek. ekspo., UV/IR cut, Meade moon filter.

200 frames. Orion ssss1, 0,01 sek. ekspo., UV/IR cut, Meade moon filter.

200 frames. Orion ssss1, 0,01 sek. ekspo., UV/IR cut.

Når man stacker billeder, der er udsat for kraftig varmeflimmer, bliver de noget utydelige. Og så tror jeg, at jeg skal prøve at have udskiftet telekompressoren med Celestron reduceren, for at få hele chippen belyst.

Mejer

Mejer2009-08-31 20:11:04

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Jeg er lidt småtræt af SSSS1, ville et Qcam 5 være bedre til kikkertstørelsen??

Mejer

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Tja, der skal ikke meget til før mine måne billeder ser sådan ud, men Jesper har jo vist fine billeder med samme kamera….

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Hvis der er nogen der har taget billeder med Orion SSSS1. Kan de så ikke lige vise et par billeder her. Bare ren nysgerrig, for at se hvad i har fået ud af det planet cam.

Mejer

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Well, jeg lavede engang et med DSI1 som er lidt det samme—-

mejer
              Deltager
                • Super Nova

Hej Tommy

Kan du ikke lige poste det, så jeg kan se.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Dårlige månebilleder' er lukket for nye svar.