Dark Sky Park / Community Møn og Nyord

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Dark Sky Park / Community Møn og Nyord

• Dette emne har 34 svar og 13 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 4 måneder siden af tom. This post has been viewed 2359 timesa. This post has been viewed 2359 times
Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
  • Forfatter

tom.a
    Deltager
      • Super Giant

For de som ikke sidder og hænger over Dark Sky Møn’s facebook side, så kan jeg bekendtgøre at status for projektet nu er…

Trommehvirvel….

At de to ansøgningerne i mandags, blev sendt til International Dark-Sky Association

Hermed starter en længere review og vurderingsproces som jeg vurdere vil være færdig en gang i 1. kvartal 2017.

Forsiderne af de to Ansøgninger er her, resten af ansøgningerne må I vente med til vi er godkendte Begge ansøgninger er blevet på 160-170 sider, inklusiv appendix.

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
      Min blog http://grib-stjernerne.dk/

jonas.c
      Deltager
        • Super Giant

ClapThumbs%20UpSmile

Jonas C2016-09-27 22:41:47

jesperg
        Deltager
          • Super Nova

SÅDAN…

Sejt gået, hvis I får den første danske Dark Sky certificering

Det er meget glædeligt, og meget velfortjent, mon ikke at den kommer i hus

Jesper G.

tom.a
          Deltager
            • Super Giant

JesperG wrote: SÅDAN…

Sejt gået, hvis I får den første danske Dark Sky certificering

Det er meget glædeligt, og meget velfortjent, mon ikke at den kommer i hus

Jeg har svært ved at se hvad der skulle stå i vejen for godkendelsen, især det for Community.

Eneste punkt jeg ser som potentielt diskussionspunkt med amerikanerne er at vores dark sky park består af 12 separate områder – Det har de aldrig set før! Men nu er vi Danmark hvor vi ikke har mulighed for at afsætte 100 km2 til totalfredning af naturen og landskabet, så det er der et afsnit som forklarer. Så her forventer jeg nogle spørgsmål.

tom.a
            Deltager
              • Super Giant

Det tegner lovende.

Her til morgen lå der en mail fra John Barentine fra International Dark-Sky Association om at han endelig havde fået set på Park-ansøgningen, som han betegnede som

It is seriously impressive, and I have no doubt that it will be successful.

I dag er det så hans plan at nå at læse Community-ansøgningen igennem, og så vil der en af de nærmeste dage dumpe en liste med kommentar ind i min indbakke. Kommentarer som skal adresseres inden den endelige godkendelses proces i slutningen af november.

Viser 5 indlæg - 31 til 35 (af 35 i alt)
            • Emnet 'Dark Sky Park / Community Møn og Nyord' er lukket for nye svar.