Dagen derpå – Gratis Koncert – Dark Sky Møn Nyord

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Dagen derpå – Gratis Koncert – Dark Sky Møn Nyord

• Dette emne har 11 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år, 6 måneder siden af michaelr. This post has been viewed 24 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

tom.a
    Deltager
      • Super Giant

Vi er forsat i gang med at skabe lokal opmærksomhed omkring projektet.

Nu er der gratis koncert med Pink Floyed Project i Klintholm Havn på Østmøn. Så hvis nogle af jer befinder sig i nærheden af Møn d. 4/9-14, så slå et smut forbi Klintholm Havn

Link til nyhed på facebook – Stor gratis koncert med Pink Floyed Project
      Tom A2014-09-05 09:48:17

Avnø Naturcenter, stedet hvor AFFS og nattemørket mødes.
      Min blog http://grib-stjernerne.dk/

tom.a
      Deltager
        • Super Giant

Husk!

tom.a
        Deltager
          • Super Giant

Jeg er stadig i ekstage!! Smile

Havde ikke troet at der ville møde så mange mennesker op til vores koncert. Et sted mellem 1500 og 2000 mennesker havde fundet vej til Klintholm Havn til en fed koncert med Pink Floyd Project.

Koncerten satte mindst et par lokale “historiskerekorder” Wink
          – Flest mennesker til et arragement i Klintholm Havn.
          – For første gang trafikprop på Havnevej, som er hovedvejen til byen

Publikummet kom fra et kæmpestort opland. Selvfølgelig flest mennesker fra Møn og Nyord, men jeg mødte også mange fra København og NordSjælland, inklusiv Claus og Michael fra KAF Smile. Lolland og Falster var også rigt repræsenteret.

Her er nogle billeder fra en fantastisk aften.

The Wall

Velbesøgt infobod – Her fortalte vi om Dark Sky Projektet. Der var 200 eller flere mennesker forbi i løbet af aftenen.

Pink Floyd og helikopterlyd hører sammen, så der var skaffet en helikopter til lejligheden.

Publikum

Månen deltog også Smile

Alternative pladser blev taget i brug for at se koncerten.

Fantastisk aften Smile

thommy
          Deltager
            • Giant

Tillykke med successen!!

Rigtig godt at skabe fokus på problemet med lysforurening. Og med sådan et arrangement når man ud til masserne. Når jeg snakker med folk om lysforurening forstår de det simpelthen ikke – det er da bare noget der er et problem for de enkelte nørder, der kigger stjerner gennem teleskoper – hvorfor skal det gå ud over os andre? Forurening med kemikalier, partikler eller NOXer ja, men lys? Det er en lang vej, men det går da den rigtige vej – her i min kommune (Egedal) skal al vejbelysning udskiftes. Det er der selvfølgelig lavet en “politik” for – og tænk ordet “lysforurening” indgår faktisk flere steder!!!

Iøvrigt synes jeg der er lige lovlig mange projektører på den scene

/Thommy

michaelr
            Deltager
              • Super Giant

Hej Tom

Fantastisk arrangement og stemning. Det var hyggeligt at hilse på og Claus og jeg havde en super aften. Pink Floyd Project var forbavsende gode. Jeg tog et par billeder og video af et par numre. I må gerne bruge billederne, hvis i kan. Jeg kan lægge video og billeder et sted, hvis det har interesse.

Bedste hilsner

Michael

michaelr
              Deltager
                • Super Giant

Hej igen

Claus og jeg stoppede for at tage et par skud af himlen, selvom månen stadig var oppe, så det var ikke helt mørkt. Claus vidste ikke hvor Karlsvognen var, så jeg måtte vise ham den med en laser.

landbo
                Deltager
                  • Nova

Godt at folk ikke forfaldt til dybe spekulationer i/over hvad lysforurening virkelig er, da arrenemganget nok ikke ville havde været så velbesøgt.

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Hej

Det ser ud til at havde været en hyggelig aften og så med Pink Floyd

Faktisk ret god Karlsvogn du fik skudt der Michael, Claus glemmer vel aldrig hvor den er nu og hvordan den ser ud 🙂

mvh Finn

tom.a
                    Deltager
                      • Super Giant

Flotte billeder Michael og meget imponerende Karlsvogn! NU må Claus sgu’ da kunne huske hvordan Karlsvognen ser ud!! Wink

Vedrørende billeder så tak for tilbuddet, jeg tror vi allerede har den mængde billeder som vi skal bruge.

Selvom at der var masser af lys på scenen, så bedømt ud fra kommentarerne på vores facebook side, så har rigtig mange fra publikummet forstået budskabet om Dark Sky projektet. Selv Borgmesteren var på scenen som en af de første for at tale Dark Sky sagen Smile

tom.a
                      Deltager
                        • Super Giant

Et link til TV Øst’s tidlige indslag om koncerten.

http://www.tveast.dk/video/2014-09-04/dark-side-of-the-moen#.VAlUbNGQB94.facebook

Og til den sene – Spring 2 minutter og 45 sekunder ind i udsendelsen, der er indslaget.

http://www.tveast.dk/video/2014-09-04/de-sene-nyheder-2230-4-september-2014#.VAlWkKHsWmA.facebook

clauskaf
                        Deltager
                          • Nova

Ha Ha Ha

Som om jeg ikke ved hvor Karlsvognen er….

Men det undrer mig at billedet ser ud som om laseren kommer “oppefra” og ind, men det er sikkert fordi laseren ikke kan lyse ud gennem midten af linsen.

For i øvrigt en RIGTIG FED KONCERT de var ikke kun gode , de var rigtigt gode!!!

Hilsen Claus

michaelr
                          Deltager
                            • Super Giant

Ja, ja, selverkendelse er en svær ting. Jeg har også et billede med laser, der viser Cassiopeia, den vidste Claus heller ikke hvor var. Er det ikke bevis nok?

Bedste hilsner

Michael

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'Dagen derpå – Gratis Koncert – Dark Sky Møn Nyord' er lukket for nye svar.