Cyanotypie

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Cyanotypie

• Dette emne er tomt. This post has been viewed 183 times
Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Hei alle sammen

Jeg har et nytt prosjekt, en genial ide. Nå skal jeg bli berømt ved å ha tatt innersvingen på Svensmark i samarbeide med CERN om “Cloud” og klare å drepe mange planlagte karriærer og nye salg.

Cyanotypi er “Blåkopi”. Oppfunnet av selveste John William Herschel, og jeg driver og fremstiller kjemikaliene. Det står mye om det på nettet.

Det er “Ferri-Ammonium Citrat” som exponeres av heller kortbølget lys fra Fe+++ til Fe++ i komplexbinding med citronsyre, og danner berlinerblått med rødt blodlutsalt K3Fe(CN)6.

Det kan behandles i lys av et stearinlys for eksempel hvor det ikke eksponeres men eksponeres i dagslys og i elektrisk buelampelys.

Så skal jeg gjenta Bequerels forsøk, pakke det i svart fotopapir og legge Uranbekblende oppå.

Og gå på fysisk og be dem beskyte det med protoner minst 1 megavolt. Og så¨skal jeg pakke det kanskje i alufolie og legge i et brev og sende til CERN. og utenpå et kryss “X” og med pil slik: “Target->X” og be dem skyte.

Og så skal de gå i mørkerommet og tenne et stearinlys og pakke opp og vaske med vann og henge opp til tørk og inspisere.

Så skal jeg ta ett slikt kort og legge ut ved høylys dag i klarvær, og et annet skal jeg legge ut om natten når det er helt mørkt og melkeveien står rett over. Det vil da vise Svensmark- strålingen i nedre troposfære forskjellig fra UV- strålingen samme sted, og av exponeringene vil vi kunne se hva som er sterkest og exponerer best.

Og så skal jeg skrive en artikkel til Nature om det, for peer rewiew.

Er det noen som vil være med på det og som kanskje har erfaring med klassisk astrofoto og cyanotypi?
    Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
    • Emnet 'Cyanotypie' er lukket for nye svar.