Computer og software

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Computer og software

• Dette emne har 1 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 9 år siden af store. This post has been viewed 37 timesbjoern. This post has been viewed 37 times
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter

soerenk87
      • Moon

Hej med jer

Jeg skal have købt en computer i slutningen af februar og umiddelbart derefter skal jeg have downloadet den frie software der måtte være tilgængelig. Som jeg kan læse mig til så skulle de fleste middelmådige computere kunne klare opgaven med billedbehandling, men jeg tænker det bliver en i3 processor eller større. Mere kompliceret bliver det ikke.

Men jeg kunne godt bruge jeres hjælp til evt. at linke eller guide mig til den nødvendige software til særligt deep-sky behandling (kigger pt. på et Canon EOS 70D med en iOptron SmartEQ Pro montering). Jeg har desværre ikke tiden i det arktiske til at gennemgå side op og side ned herinde, så beklager hvis der allerede er lavet en fin ‘how-to’ topic, da jeg har meget begrænset og ustabilt internet (4GB pr måned som også skal holde til en del Skype) Derfor skal jeg have udnyttet min tid hjemme i dk over nogle få dage til at få hentet alt der måtte kræve god internetforbindelse til downloadning af software der måtte fylde en del.

Mvh Søren

store.bjoern
      Deltager
        • Giant

Hej Søren.

http://astro-forum.dk/forum_posts.asp?TID=13008 Her er et anbefalet program, måske er det noget af det du leder efter.

Har også set http://www.stellarium.org/ nævnt.

En i3 skulle kunne gøre det, men se lige på styresystemets begrænsning i RAM, hvis du kører f.eks. Win8 32 bit, er du begrænset til 4 GB. Jeg er ny i astro-gamet, og skal selv have en ny laptop på et tidspunkt. Men, som på min stationære, vil jeg stile mod 64 bit styresystem, og 8 GB RAM skulle nok kunne håndtere billedbehandlingen. Så er det lige at sikre sig, at éns programmer kan køre på 64 bit…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
      • Emnet 'Computer og software' er lukket for nye svar.