Color moon

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Color moon

• Dette emne har 7 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af crooner. This post has been viewed 84 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

crooner
      • Asteroid

Så røg SLT’eren jo, så nu må jeg finde på noget andet og hygge mig med. Jeg kom til at tænke på et månebillede – vistnok af Jesper Grønne, med en temmelig oversatureret måne. Det var jo herligt og her kommer min version. Wink

crooner2009-12-11 00:10:18

jesperg
      Deltager
        • Super Nova

Ja det er fascinerende med de farver.
        Det er noget støjfyldt, det kan bedres hvis du stacker en serie først.
        Helst optage i RAW format, konvertere til 16 bit tiff, øge saturation en lille smule, derefter stacking, og til sidst øge saturation og vibration lidt ad gangen – til du er tilfreds Smile

Jesper G.

crooner
          • Asteroid

Tak fordi du tog dig tid Jesper.

Billedet er taget i dec. 2007 med mit gamle Canon A10 som ikke kan optage i raw format, men det kan mit Sony DSLR og der optager jeg som regel raw, konverterer til PSD og abejder videre med det og gemmer uden kvalitetstab. Så langt så godt. Jeg kan sætte 750 mm på mit Sony og må så se det kan give noget interessant.

Originalen er næsten støjfri – tror det er komprimeringsstøj. Må lære ikke komprimere så hårdt.

Kan ikke lige finde din color moon – har du et link?

mvh

Villy

crooner2009-12-11 17:01:07

jesperg
          Deltager
            • Super Nova

Hej Villy.

Det ligger på astrophoto.dk

det ses også i min nye måneartikel på http://www.canoneos.dk hvis du er tilmeldt der.

Med 750mm på dit Sony, så skulle der være god mulighed for et supermånebillede Smile

Jesper G.

crooner
              • Asteroid

Jamen der er den jo Jesper – jeg er vild med den. Min er lavet efter hukommelsen efter at have set din, men jeg kan godt se den ser lidt tam ud. :o)

Jeg Googlede på “Color Moon” og det var helt utroligt hvad der dukkede op:

Mange spændende versioner der nok kan pirre til ens eksperimentelle gen… LOL

Villy

crooner
                • Asteroid

Dette link hjalp lidt på forståelsen af hvorfor og hvordan:

tomvictor
                Deltager
                  • Giant

Dette er faktisk ganske morsomt, her er mitt forsøk fra 2006. Kanskje på tide å prøve en gang til. Det var vel NASA som begynnte med dette en gang: http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap020316.html

Fornax Ligthtrack II
                  Tokina AT-X 300mm f 2.8
                  Canon 600D Baader

crooner
                    • Asteroid

Jamen du har jo været forud for din tid TomVictor. Smile Jeg kan godt lide din version.

Villy
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Color moon' er lukket for nye svar.