Cocoon

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Cocoon

• Dette emne har 30 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 382 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Hej.

Kort skrevet fra mobilos, så mere når jeg kommer hjem til nettet igen.

Nåede desværre kun 2 aftener ved Torø huse, vejret ville ikke mere, så det bliv til
      kuk i låget eller Cocoon nebula,,, jeg er ikke tilfreds med efterbehandlingen, men dette er det bedste jeg kan få frem med de evner jeg har nu….

Mangler at fjerne lidt røde streger og desværre driller Astromik filterne med haloer og derfor lidt store stjerner.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Nå ja, data,,,

120mm ED @ F6 – Atik16hr,,
        Ha = 19 x 600 sec = 3,1 time/Hour
        Lum = 13 x
        400 sec = 1,1 time/Hour
        RGB = 21 x 180 sec = 1,5 time/Hour

tomvictor
        Deltager
          • Giant

Du har mye data samlet inn her Tommy så det bør være mye å hente. Når du har brukt så mye tid på å samle data bør du bruke minst 5 ganger så lang tid på bildebehandlingen 🙂

Det er en del “rufs” i bildet som du enkelt kan fikse i PS. Du har noen helt sorte områder i bakgrunnen som bør sees på. Mulig også en liten missalignment i RGB kanalene. Ellers et fint bilde som kan bli mye bedre med litt kjærlighet 😉

Fornax Ligthtrack II
          Tokina AT-X 300mm f 2.8
          Canon 600D Baader

morten
          Deltager
            • Super Nova

Det ser sgu da godt ud TOmmy, ja der er jo nogle der stadig har ferie..Wink

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Tak Morten Thumbs%20Up nu er den dog slut….

Tom— To ting,,,
              Jeg tror jeg har mangel på Grøn og Blå data, der er simpelhend for meget HA og Lum.
              Men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal stacke og fordele dataerne..
              Jeg har som bare stacket og Colorcombine i Maxim og derefter isat Ha laget i PSP
              Jeg har ikke helt check på om hvad der skal være Luminisity/Color lag osv.. når Ha laget skal isættes.
              Jeg har ikke PS men PaintShopPro, det kan lidt det samme, men ikke helt..

Hvad er Rufs ?? Cool

webweichel
              Deltager
                • Nova

Hej,

Det ser da ret godt ud, men man kunne måske vælge at stakke Ha laget sammen med R laget og så lave en RGB stack. Dernæst afbalancere RGB histogrammet. Ha laget må jo siges at være en del af rød signalet og bør vel kun bidrage der.

Selvom der er ulige fordeling i datamængden i RGB bør det være muligt at afbalancere farven, det skulle så blot være støjforholdet er er forskelligt i lagene.

Der er ihvertilfælde lidt at lege med, bliver spændende at se slut resultatet.

Mvh, Steen

webweichel
                Deltager
                  • Nova

Iøvrigt, hvis man er til at lege med lidt freeware, så kan jeg anbefale følgende http://www.uhnresearch.ca/facilities/wcif/imagej/

Det kan rigtigt meget, jeg bruger næsten altid ImageJ til efterbehandlingen efter stacking.

Mvh, Steen

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Takker Steen

Nu har jeg givet den 1 time i behandling,, Ha,L,rgb stacket i Maxim, Lrgb i Maxim
                    Ha laget er lagt i baggrund i PSP og merged sammen,, stjernerne er flottere, men lidt ensfarvede, nebulaen virker i mine øjne mere realistisk,,,

http://www.tommy-friis.dk/test/cocoonLRGB_ha_inPSP.bmp

TommyF2009-08-29 20:07:57

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Sådan, og støjen er væk Thumbs%20Up

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Tak M,,, ja støjen er væk men ikke pæne stjerne farver, nu har jeg lavet en mere med link så folk ikke er tvunget til at se dem alle Big%20smile

Her er stjernefarverne fremme igen…

http://www.tommy-friis.dk/test/cocoonOK.bmp

Lad vide hvilken er bedst, og den beholder jeg…

TommyF2009-08-29 22:10:04

morten.brix
                        Deltager
                          • Super Giant

Hej Tommy

Det er et flot billede mange dejlige detaljerThumbs%20Up

Der er gået noget galt med det billede, som hedder cocoonOK.bmp.

Det virker som om det helt pixeleret. Har du gjort noget for opløsningen er helt væk.

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Hej Morten

Næ, det er helt perfekt her, ret flot må jeg sige Embarrassed
                            Prøv at loade det igen og hold shift nede samtidig, så skulle den blive hentet på ny, men
                            jeg poster den lige på forum i tilfælde andre har samme problem.

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

TomVictor:
                              Her er så min bedste forsøg, mere nebula men stadig normale stjernefarver sådan da…Men så er det måske for meget Nebula, det er ikke let der her..

http://www.tommy-friis.dk/test/cocoonok_2.bmp

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Du skal helt klart lige beskære kanten, især er der meget sort i toppen og til venstre.

Så mener jeg at den er kommet der hvor den mangler en baggrund, prøv at se om du kan beholde det flotte “slør” der er på baggrunden mens du får den lidt mørkere end den næsten lilla den har nu.

Ellers et kanon billede – lige til to “mænner”

tommyf
                                Deltager
                                  • Neutron star

Super tak,,,
                                  Prøv en Shift update M, har taget lidt af lyset….
                                  TommyF2009-08-31 19:21:19

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
                                • Emnet 'Cocoon' er lukket for nye svar.