Co2 Co2 og Co2 har man ikke snart fået nok

Fora ASTRO-FORUM GENEREL ASTRONOMI Co2 Co2 og Co2 har man ikke snart fået nok

• Dette emne har 140 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af max. This post has been viewed 4495 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 141 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Co2 Co2 og Co2 har man ikke snart fået nok crap Co2 på hjernen…

Anyway, det var en intr, fordrag på MAF med ham soleksperten Hans Kjeldsen http://starparty.dk/HansKjeldsenSun.aspx
      og så sad jeg lige og læste denne diskussion på http://ing.dk/artikel/102795-kosmisk-straaling-i-rekord-bombardement-af-solsystemet
      og en masse andre debatter her på det sidste…

Jeg må sige jeg tilslutter mig dem som er godt træt af alt det C02 klima pjat, tror ikke en disse på at mennesket rigtig gør den store forskel. Og hvis vi gør, så forbruger vi anyway de sidste resurser af olie/kul, ingen ting for lov at ligge de næste 100år anyway, og så kan vi lige så godt brænde det af 🙂

Men heldigvis syndes jeg der fler og fler der ikke tror på alt det menneske skabt klima “problem” Den kommer med eller uden os, som en naturlige ting at jorden/solen m.m. ikke er stabil, og har aldrig været det…

Der kun en god ting der følger med i kølevandet på det her Co2 halløj tider… Det er da at vi er kommet i sving med udvirkling af en masse nyt af gear på områder af ELbiler, bølge/vind/sol energi m.m. Og det er fint nok så vi en dag kan slippe for olie/kuld hajer, og ugabuga lande som vi ikke gider at støtte, og at vi kan få miljø støj og ren luft i byer på et tidspunkt, Men Co2 klima gider jeg ikke høre om…

http://www.rigorigo.dk2009-09-30 21:42:30

peter_sg
        • Moon

Hey Rigo,

Mon ikke der er noget om den CO2 alligevel… BMV, Honda, Meercedes, WV, Toyota m.fl. ser da ud til at tag det temlig seriøs. De er da i fuld gang med bygge CO2 venlige biler…

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Hej Peter,
          tjaa det kan man jo tænke om på fler måder… Jeg vil sige:
          Det er ikke Co2 de tænker på, det er om at få noget solgt og ikke være bagud VS deres kunkuranter og så laver man hvad folk vil købe. Der er mode i at fremstå “miljøbevist”, ja selv en “grøn made” T-shirts er noget man kan fremstå miljøbevist på oven i købet CO2 natural (sikke noget crap). Man glemmer bare lige at fortælle alt det plastik den var pakket ind da den ankom fra ” Kina” i SKIB + LASTBIL+ VAREVOGN + sikkert en masse andre ting som ikke er miljøbevist produktion, Det er ofte salg gas det meste

http://www.rigorigo.dk2009-09-30 22:12:20

max
            • Nova

Tror du har ret Rigo.

Man kan diskutere hvorvidt det er CO2en der er problemet.

Men alle de tiltag der bliver gjort for at finde nye energi former i

forsøget på at mindske CO2 vil helt sikkert føre nogle nye spændende

opfindelser med sig.

(intet er så dårligt at det ikke også er godt for noget)

VH. Max

Bjørn Sandåker
            Deltager
              • Neutron star

peter_SG wrote: […]CO2 venlige biler…

Jeg tenkte å bidra litt ved å oppgradere min egen bil med en slik smart sak i motorrummet:

Hydrogengenerator – koster 7900 norske kroner og sparer opptil 40% bensinforbruk!

Det er bare å fylle på vann! Big%20smile

Mer info: http://www.silkemotor.no/index.php?p=61&showu=121

Mvh,
              Bjørn

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Man skal huske at stræbe efter god økonomi
                eks. at bil / Hus / Apparater m.m. bruger mindst mulige energi er jo fint nok, men det er noget med god økonomi og ikke fordi man bare stræber for “miljø tanker”. Derfor er det fint nok at udvirke nye metoder/forske, men man blader tingen sammen.
                Men der mange mediefolk, forsker og politiker luder der bruger Co2 som et grundlag til magt og penge/løn og for at blive hørt og lagt mærke til, men har på fornemmelsen at det kan gå hen og blive umoderne igen soon

http://www.rigorigo.dk2009-09-30 22:31:08

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Max wrote:

(intet er så dårligt at det ikke også er godt for noget)

ja det er lige det jeg også tænker!

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Bjørn T. Jønsson wrote:

[…]CO2 venlige biler…

Jeg tenkte å bidra litt ved å oppgradere min egen bil med en slik smart sak i motorrummet:

Hydrogengenerator – koster 7900 norske kroner og sparer opptil 40% bensinforbruk!

Har ikke set den før, men har set denne her (meget smart) http://www.youtube.com/watch?v=dktqXkDbsoM

kan selv bygges og det virker! der en hjemmeside et sted hvor alt kan købes i kit

peter_sg
                      • Moon

Jo Rico, selvfølgelig er det fordi der er pengene i det. Men når nu videnskaben (bl.a. ved hjælp af is kerne boringer) kan konstatere at co2 niveauet aldrig har været så højt de sidste 100.000 år eller mere, som det er nu. Så er der sku nok noget om snakken!

peter_sg
                        • Moon

Apropos CO2 venlige biler… Så går der vist rigtig mange eksotiske råstoffer på at producerer disse biler og det er som du selv er inde på sikkert ikke særlig miljø venligt. De skal udgraves, raffineres og bearbejde.

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

peter_SG wrote:

Jo Rico, selvfølgelig er det fordi der er pengene i det. Men når nu videnskaben (bl.a. ved hjælp af is kerne boringer) kan konstatere at co2 niveauet aldrig har været så højt de sidste 100.000 år eller mere, som det er nu. Så er der sku nok noget om snakken!

Ja og nej, har hørt / læst om det op til fler gange. Men sådan nogen resultater behøver nødvendigvis ikke være saglige til at vi har et problem det er ren gæt værk. Og glem nu ikke der andre problemer der større end at vandstanden skulle stige med noget meter eller is smelter fordi det gør den nok alligevel med eller uden mere CO2/os på jorden. Klima change sker af mange grunde og ikke noget nyt, og igen er det godt for noget og skidt for noget andet.

Bjørn Sandåker
                          Deltager
                            • Neutron star

Takk for lenke, Rigo. Det ser komplisert ut å gjøre om hele motoren fra bensin til elektrisitet …

Den hydrogengeneratoren (HG) jeg nevnte i mitt forrige innlegg er noe man ettermonterer i en vanlig motor (bensin/diesel) på en relativt enkel måte. Man trenger ikke gjøre noen endringer på motoren, man installerer kun en HG i tillegg. Det var også på YouTube jeg først ble “heltent” på slike hydrogengeneratorer. Det er mange videoer der fra folk som har installert slike i sine egne biler.

Her er ett eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=F5GnSVOuMy4&feature=related

Mvh,
                            Bjørn

peter_sg
                              • Moon

Det vigtigste er om mere CO2 giver bedre eller ringer astro fotos…LOL

kallenator
                                • Planet

Bjørn T. Jønsson wrote:

[…]CO2 venlige biler…

Antar du har tenkt til å kople denne til et forbruksbatteri som ikke blir ladet opp av dynamoen som blir drevet av motoren?

Det er slik at denne innretning ikke har noen funksjon om den får strøm fra dynamoen til motoren.
                                Eksempel virkningsgrad, røffe tall:
                                (Bensin Motor) 30% (Dynamo) 55% (HHO katalysator) 50%

Hvis du er uenig, kan du forklare meg hvordan denne prosessen kommer ut med gevinst, bruk gjerne mer nøyaktige tall =)

Synes det kan gjøres en ganske enkel konklusjon på dette klima problemet jeg, uansett hva som skylder det.

4. Scenarioer:
                                1. Vi gjør ikke noe, vi får svi for det.
                                2. Vi gjør ikke noe, det skjer ikke noe, flott.
                                3. Vi gjør noe, det løser problemet, flott.
                                4. Vi gjør noe, det skjer ikke noe, flott.

Og det eneste vi taper er penger brukt på teknologi som er mer levedyktig i forhold til videre opphold på vår planet.
                                Jeg ser egentlig ikke problemet, men så kjører jeg også til skolen, så jeg bør vel egentlig holde kjeft Wink
                                Kallenator2009-09-30 23:15:14

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Hvor mye av Danmark vil forsvinne under vann, hvis Grønlandsisen smelter og havet stiger 6 meter?

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 141 i alt)
                                • Emnet 'Co2 Co2 og Co2 har man ikke snart fået nok' er lukket for nye svar.