Closeup af NGC1499 i Hubblepalette.

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Closeup af NGC1499 i Hubblepalette.

• Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af steffan. This post has been viewed 89 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

Endelig en hel aften i går med klart vejr. Selvom kikkerten hele tiden isede til, skulle NGC 1499 en tur igennem mine smalbåndsfiltre. Jeg var utrolig spændt på resultatet, idet især OIII og SII har voldt mig problemer indtil nu. Men inspireret af andres metoder på nettet, har jeg kørt OIII og SII med 3 x binning for at få fotoner nok til disse svage tågefarver. HA er kørt i 2 x binning som giver detaljer nok på kort tid. Hver sekvens kørt med 6 frames a 15 min. gennem min Qcam9 på min TOA neddroslet til F/5,3 vha. den originale reducer. Jeg kørte også en ekstra serie med HA35 nm beregnet for luminans, men det gav ikke noget ekstra, derfor udeladt.
      Stacket i CCDStacker og kurvebehandlet (En hel del) i photoshop. Billedet er i 2 udgaver med forskellig kurvebehandling.

Mvh.

johannes2009-12-15 17:32:26

ginge
      Deltager
        • Giant

Lekkert bilde Johannes!!

mvh Ginge

2mas
        Deltager
          • Nova

Super flot billed

fhansen
            • Main Sequence

Wauw, mere kan jeg næsten ikke sige. Men jeg kunne ikke lade være med at peppe farverne lidt op i ps. (Brugte et dobbelt layer med color dodge)

Men det er vel smag og behag 😉

FHansen2009-12-16 14:19:54

mhansen
            Deltager
              • Nova

Hehe..Det ser ud præcis som det skal..Totalt spacy!! Wink

wieben
              Deltager
                • Nova

Hej Johannes,

Super flot billede. Jeg er mest til den første version.

Anonym
                  • Super Nova

Hej og tak for roserne.

Man kan sagtens give billedet mere saturation eller vende helt op og ned på farverne. Personligt kan jeg dog, ligesom Heine, nok bedst li det første billede, men jeg har alligevel lave en version med lidt mere punch i, da det skal bruges til julekort. Den må i gerne få her til sammenligning.

Mvh.

steffan
                    • Giant

Hej Johannes,

Flot billede, den sidste version du poster herover er flot syntes jeg, jeg kan godt lide den har fået lidt mere boost end den øverste.

jeg er ikke selv så meget til de grøn/blå billeder, men som der står ovenfor er det jo smag og behag 🙂

Mvh Steffan
                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'Closeup af NGC1499 i Hubblepalette.' er lukket for nye svar.