CGEM…

• Dette emne har 41 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af rigo. This post has been viewed 1648 times
Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Forfatter

bobo
      • Giant

Det vil sige at man oss skal ud og indvisterer i bærbar og guidecam for at lave nogle eks der er længere end 2min??? Hmmm Confused

Har ikke prøvet endnu, men ville da ud og lave nogle piggy pic’s. det kan man så ikk eller hvad, med 2-300mm og 5min lukkertid??

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Så skal din polar aligment side lige der……. tror du skal regne med en del mindre, selv ved 250mm, det er trods alt en del brændvidde.

bobo
          • Giant

Okay, så bliver det nok først optimalt når jeg får bygget et obs nede i haven, der går alligevel en del tid med at stille den op. Finansministeren har givet grønt lys, hun er træt af at den står og fylder Wink

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Wow, alene at du har den mulighed, det er bare super…

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Ja du skal bruge noget guide noget, det kommer du nok ikke uden om lige meget hvad du bruger. PEC eller ej, kommer meget an på hvor godt den er trænet.

rigo
              Deltager
                • Super Nova

Yep! Bobo, 6kilo skal der nok til. Et guide system 3000kr, + laptop…

holm
                Deltager
                  • Super Giant

Bo, sådan er det også her..Hun er sgu blevet lidt træt af at se den fylder i stuen..

Jeg har til gengæld brugt weekenden på at grave ud til sokkel – laver observatorium og cykelskur som en tilbygning til vores udhus – så gik den igennem. Big%20smile
                  Har samtidigt fået gravet el-kabel ned over til udhuset, så armene er lange som spagetti…Approve

bobo
                    • Giant

Hej igen.

Uha Rigo, det lyder lidt som med bilen, fælge, anlæg osv Wink Nu skal jeg lige være helt med, det er altså derfor i har et ekstra teleskop med cam, sat på “den store”?? Er jo helt ny i det foto halløj Embarrassed

Det lyder sq fint Holm, jeg har kun fået lavet tegninger, og skal lige ha det i en nabohøring med firmaet, men mon ikke det går. Nu husker du lige det bånd til at lægge over kablet, vi gravede en af vores over, og var mm fra at tage kraft kablet med spaden, fordi de Censored der havde huset før os, lige sku spare 100kr.

bobo
                      • Giant

Så kom der en US pris på den. “kun” det dobbelte af 5’eren

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

En kende for dyr tror jeg.

holm
                        Deltager
                          • Super Giant

Nu er den også på Telescope Service til € 1649,-

http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p1942_.html

rigo
                          Deltager
                            • Super Nova

13kilo ca. er da en ok pris, hvis den er noget beder/lækker end EQ6PRO

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
                          • Emnet 'CGEM…' er lukket for nye svar.