CGE Pro

• Dette emne har 22 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mortenb. This post has been viewed 540 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

motomandk
      • Main Sequence

Lars Malmgren wrote:

Det oplyses at det kan bære op til 90 lb, men Henrik kan du finde ud af hvor meget det er specificeret til at kunne bære i foto-setup ??
      Mit Gemini G42 er specificeret til at bære ca. 40kg, så det nye mount virker til at være en konkurrent i samme “vægt-klasse”.

Hvad var dens PE specificeret til ??

Spændende at se hvad prisen bliver…

Her er kurven for din montering Lars:

Så +-9 kan ikke passe, det kan selv min Vixen SXD gøre bedre (+-7)

/Henrik (H)

motomanDK2009-01-03 15:21:46

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Joe men det er hvad de garentere, det er lidt det samme som med CGE. Den holder de på holder sig inden for +/-20″, og min ligger på +/-5″.

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Og det er jo ikke så vigtigt om den er +/-5 eller +/-20 hvis bare kurven er jævn, uden pludslige hop. Er fejlen jævn kan det let autoguides bort, og selv en Gemini eller AP skal jo autoguides, i hvert fald ved længere brændvidder/eksponeringstider.

mstauning
          Deltager
            • Black Hole

Min er ikke jævn nok 🙂 Den har en masse små dumme buller, som kommer fra gearet i motorboksen Angry

Men det skulle være muligt at få en gearboks med nogle meget bedre gear i, har bare ikke lige fundet ud af hvor andet end hos PittMan selv.

Lars Malmgren
            Deltager
              • Super Nova

PS. Jeg har været ude og lege med Geminien her i julen, men er dog stadig et stykke fra at være klar med autoguiding osv.
              Mest har jeg koncentreret mig om at få indstillet polskopet, som jeg uheldigvis fik skruet fra hinanden tidligere og så at lære håndkontrollen at kende.
              Der er kommet en ny ascom driver, så forbedrer mulighederne med denne rigtig meget (= fuld automatisk fjernkontrol incl. meridian flip, pole crossing osv).
              Denne driver kræver dog firmware opdatering af håndkontrollen, som jeg endnu ikke har gjort.

Ellers kan jeg sige, at mountet ret overbevisende kører rundt med intes 5″ og en mak-cass 5″ monteret side-by-side uden at disse var nævneværdigt afbalanceret!
              Efter pol-justering slewer man selv over på den stjerne man vil lave en 1-star align på og vælger så stjernen i et katalog i håndkontrollen.
              Herefter er mountet klar. Det er super hurtigt !
              Goto-præcisionen virker overbevisende trods eneste mulighed er 1-star-align.

Det er hvad jeg kan sige for nuværende.
              Når jeg kommer lidt længere vil jeg lave en PE kurve (spørger nok MS til råds), PEC træning og så en ny kurve.
              Det bliver spændende Tongue

mstauning
              Deltager
                • Black Hole

Du skal være velkommen, det lyder spændende.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Hvis kvaliteten er sådan er en One star jo også nok..Thumbs%20Up

mortenb
                  Deltager
                    • Super Giant
                    Celestron NYHED:

Jespers link fra første indlæg virker sørme igen !

http://www.celestron.com/c3/product.php?CatID=75&ProdID=549

Clap

MortenB2009-01-16 00:48:00

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'CGE Pro' er lukket for nye svar.