› Fora › ASTRO-FORUM › TEKNIK – TILBEHØR › Celestron GPS enhed til CGE
- Dette emne har 14 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 385 times
-
ForfatterIndlæg
-
14. november 2008 kl. 21:18 #3867
michaelrDeltager- Super Giant
GPS’en (CN16) til min CGE14 er langsomt, men sikkert blevet mindre og mindre hjælpsom, især når det er koldt. Til trods for at den kun er 1½ år gammel. Har prøvet at lade monteringen stå tændt 48 timer hvilket ikke hjalp og mente batteriet skulle skiftes, som man kan læse på flere hjemmesider. Skilte enheden ad og kunne intet batteri finde. Celestron svarede overraskende, at der slet ikke er et batteri i enheden – hvad mon så problemet – og løsningen kan være ? Den funker nødtørftigt hvis jeg lægger den på radiatoren 1 time før jeg skal bruge den, så kan jeg starte op og derefter afbryde den, når den har givet mounten tid og sted.Er der nogen der har ideer til hvad der kan afprøves?14. november 2008 kl. 23:22 #3872
Astro OpticsDeltager- Main Sequence
Hej Michael,
Der er batteri i CN16 GPS modulet. (Du kan ikke altid regne med svarene fra celestron Technical support).Jeg har ”været inde” i et CN16 GPS modul som ikke virkede. Batteriet var loddet fast, så hele modulet blev returneret til UK og jeg fik et nyt.
Prøv at kik rigtig godt efter igen.MvhMogens
Mvh
Mogens Zachariasen
http://www.astro-optics.dkForhandler og importør af astronomisk udstyr til private, til skoler og til EU siden 1995.
Celestron, Sky-Watcher, Baader Planetarium, Explorer Scientific, ADM Accessories,
Starlight Xpress, Atik Cameras, ZW Optical, Lunt Solar Filters, Daystar Filters.15. november 2008 kl. 13:11 #3886
mstauningDeltager- Black Hole
Gud ja, jeg har jo lovet at kikke i min. Det for jeg lige gjordt.
Michael skal jo også lige høre dig, hvad du siger til at jeg “låner” din C14 til at lave den test med i anden tråd? Altså jeg kommer serfølgelig op til dig, også leger vi der.15. november 2008 kl. 18:11 #3901
Hej Mogens og Michael
Jeg venter lige hvad Michael siger, der var intet der lignede et batteri!Michael, den anden tråd, hvad er opgaven helt præcist?Der var også en længere tråd hvor du gav råd om ekspotider for AO-7, men jeg kunne ikke finde den i aftes og søgefunktionen virker vist ikke. AO-7 eren fungerer fint, og jeg sætter bare et kryds på skærmen på min STV/Søger, så kan jeg placere en god stjerne på krydset og så kører det. Skal bare lige vide om jeg skal anvende de automatiske eksponeringstider eller knibe den nedad og i givet fald til hvor mange ADU?16. november 2008 kl. 14:29 #3977
Opgaven er: Hvad giver forskellen, om nogen, mellem to størrelser teleskoper ved samme f-forhold og samme kamera.
Jeg holder på at der kommer mere med, ved brug af det større teleskop lige meget hvordan du måler det. Enkelt pixel eller SNR.Ang AO-7, grund forholdet skulle være for intern guider at en 10″ ved F10 kan guide på en Mag10 med en expo på 1s under alle forhold. Det giver sig så om til at jeg kan guide på en mag8 med AO/intern guider på en mag8,5 ved en expo på 0,3.Du ville nok kunne guide med 0,1 over alt.Min fremgangs måde til at finde guidestjerne/guidetid er:Center objekt på Mainchip, tjekke hvad der er at guide på ved 0,1s gemmen L filter.Tjekke om det også virker for RGB, ellers justere så den kan guide gemmen alle filtre ved samme tid. Hvis 0,1 virker for alle, prøver jeg lige 0,05s. Og bevæger mig nedaf i tid, til jeg ramme grænsen hvor der er et filter der ikke kan. Finder så mindste guidetid det filter kan køre med, og tager gerne alle subs ved den guidetid. Så målet er at komme så langt ned i tid som muligt, og her hjælper bin 3×3 af guidechip meget – Altså den interne chip som styrer AO. ADU er lige meget så længe den kan autofinde en stjerne… Husk sammestjerne skal den finde gemmen alle filtre, blå er gerne problembarnet.16. november 2008 kl. 18:08 #3993
Du er meget velkommen til at “låne” min C14. Du kommer bare forbi.
Tak for rådene om AO-7! Håber det i aften klarer op som lovet. Så skal det prøves.16. november 2008 kl. 18:53 #3995
Det skulle blive klart omkring kl00
Så jeg håber også at komme ud.16. november 2008 kl. 20:29 #3999
tommyfDeltager- Neutron star
Laver ikke samme fejl igen som sidste Mandag, smuttede ud Søndag aften i den tro at det var Lørdag aften og lavede astro til 05:00 og vågnede kl 10:00 Mandag
Jeg fulgte smilene i øjnene på gutterne på jobbet hele dagen,,, og min dame SMS de næste 3 dage om morgenen Husk det er Tirsdag osv….TommyF 2008-11-16 19:41:39 16. november 2008 kl. 20:38 #4002
hoestDeltager- Nova
Det er da vel løgn
16. november 2008 kl. 20:39 #4003
Nop,, 1 gang jeg har lavet den og sidste,,, håber jeg
17. november 2008 kl. 18:15 #4041
Michael – Jeg har kikket i min og det eneste der evt kunne være noget batteri noget er den store hvide klods der sidder i midten af boardet.
Men jeg tvivler.17. november 2008 kl. 19:10 #4052
Ups, sorry M, vi stopper i denne tråd, den skal jo ikke hijackes 🙂
17. november 2008 kl. 20:18 #4063
Gør da ikke noget, for mig.. Det er ikke min tråd 😉
17. november 2008 kl. 21:23 #4064
ove- Main Sequence
MStauning wrote: Michael – Jeg har kikket i min og det eneste der evt kunne være noget batteri noget er den store hvide klods der sidder i midten af boardet.
Men jeg tvivler.Lyder nærmere til at være antennen.17. november 2008 kl. 21:43 #4065
Nej nej den sidder på en køleplade, poster et billede af den senere.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Celestron GPS enhed til CGE' er lukket for nye svar.