CCDStack

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR CCDStack

• Dette emne har 4 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 3 måneder siden af alan. This post has been viewed 25 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

alan
    Deltager
      • Super Giant

Hej

Jeg kæmper med CCDStak, når jeg åbner mine filer i programmet indenholder de ingen data i “exposure” feltet. Der skulle gerne stå 300.

I Imagemanager kan jeg ændre det nok så mange gang, men når jeg åbner filerne igen står der “NaN”. I praksis har det den konsekvens at jeg ikke kan få kalibreret Light med Dark,Flats og Bias.

Når jeg åbner billederne i windows ser det sådan ud.

De “300” fremgår af filnavnet, men CCDStak vil ikke finde det.

Billederne er optaget med et Canon 40d og programmet Backyard EOS3.

Er der nogen af jer der kender løsningen på mit problem.

Mvh Alan

Anonym
        • Super Nova

Tjah Allan.

Et lidt usikkert bud – men har du tastet kameraets specifikationer ind i programmets kamera datafelt?

Mvh.

alan
        Deltager
          • Super Giant

Hej Johannes

Det vil jeg mene.

Jeg har forsøgt at følge den guide man kan få(købe) til programmet.

Jeg kan se at alle de billeder han bruger er forsynet med data i det felt, og jeg kan ikke finde nogen henvisninger i guiden til løsning af problemet.

Tak for svaret.

Mvh Alan

Peter
          Deltager
            • Main Sequence

Kære Alan,

Når jeg skyder med CCD vises mine eksponeringstider – det gør de ikke, når jeg skyder med DSLR. Måske det samme er tilfældet for dig?

alan
            Deltager
              • Super Giant

Hej Peter

Du har ganske givet ret i at det er når man bruger DSLR, men kunne jeg så bare tilføje dataerne til billedfilerne, CCDstaker forventer disse data. for at kunne bearbejde billederne. jeg har prøvet at hente demo-versionen af Maxlm dl5, der ser der ikke ud til at være problemer.

Maxlm dslr versionen koster 400$, det er en lidt dyr løsning på problemet.

mvh Alan

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'CCDStack' er lukket for nye svar.