CCD commander

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR CCD commander

• Dette emne har 7 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 120 times
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Som set andet sted har jeg planer om at bruge dette program, har DL det og rodet mig lidt igennem det, Vista driller som vanligt, man skal ski slå Brugerkontrol fra før det funker…

Men jeg har sat en sekvens op og behøver klart vejr for at teste den og det overhovedet kan styre FokusMax og Maxim uden det laver ged i det, men det må ske ved næste klare nat fra altanen…

Jeg vil ikke bruge alle de fance ting det kan, bare fokuserer for mig før hver filter skift og tage billederne, men nu har jeg gjort hvad jeg kan…….

Men fiduser fra jer der kender eller bruger det ville være dejligt….Thumbs%20Up

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Tja, der var lidt klar himmel så jeg satte op, men som det jo skal være når man skal lave astro, så lukkede det til 20sek efter jeg var klar til syncke på stjerne 1. Cool

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Tommy er det CCDCommander du er ude med, eller CCDAutoPilot?

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Hej M

Har DL CCDCommander som kan prøves i 45 dage, men det er det billigeste jeg nok må gå efter Wink

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Hmm, har vist nok læst noget om den. Men kender den ellers ikke..

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Faktisk kunne jeg klare mig med et VB program der kunne aktiverer et fokus run og derefter en serie i Maxim osv….

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Så er det bare et spørgsmål om at lære scripting i MaxIm….

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Hae allerede kigget på det, men der er mange variabler så det vil tage lidt tid, især da man ikke bare kan teste uden en stjerne osv..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
                  • Emnet 'CCD commander' er lukket for nye svar.